Port Stephens & Figure 8 Pools!

20 november 2017 - Sydney, Australië

Hallo allemaal!

Het is weer tijd voor een update want de laatste 2 weken zijn alweer voorbij gevlogen!

Zaterdag 11-11-2017

Vandaag vertrokken Demi,Marleen,Annabel en ik vroeg met de auto richting Port Stephens, een plaatsje ruim 3 uur van Sydney vandaan. Met een heerlijke roadtrip spotify playlist op verliep de reis lekker vlotjes en rond 11 uur kwamen we aan in Port Stephens. Omdat we nog niet in ons huisje konden reden we meteen door naar Anna Bay waar er sandboarden op het programma stond. Ik had nog nooit van sandboarden gehoord maar het bleek echt heel vet te zijn! Het is in principe hetzelfde als snowboarden alleen ga je dan van een zand duin af. Eerst werden we met een busje de zand duinen ingereden wat al voor grote hilariteit zorgde omdat we bijna het busje uitstuiterde. Eenmaal op de zand duinen aangekomen kregen we een korte uitleg en mochten we de eerste pogingen gaan doen zittend. Ik nam mijzelf voor om alleen maar zittend de berg af te gaan omdat het echt heel hoog was en je met een redelijke vaart die berg af ging. Het was niet alleen heel leuk maar ook zeer vermoeiend omdat je ook weer helemaal omhoog moest klimmen in het losse zand, dus af en toe lastte we even een pauze in haha. Annabel en Demi waren de eerste die heel stoer probeerde te staan op het board dus ik kon natuurlijk niet achterblijven. Na de eerste paar keren zand happen lukte het mij dan toch om voor een groot gedeelte te blijven staan! Na zo'n 2 uur sandboarden waren we helemaal kapot dus vertrokken we richting ons huisje.

IMG_0075

We hadden een budget motelletje geboekt maar waar we nu in terecht kwamen hadden we ons ook weer niet op voorbereid. Het huisje was namelijk echt heel ranzig en stonk ook nog eens enorm. Niet fijn, maar gelukkig konden we er wel om lachen.

Na ons even omgekleed te hebben stond er weer een leuke wandeling op het programma naar het gebergte 'Mount Tomaree'. Na weer een pittige wandeling naar boven hadden we een prachtig uitzicht met aan de ene kant een baai en aan de andere kant de zee. Na de afdaling hadden we wel een frisse duik verdiend en zijn we even de baai ingedoken om vervolgens in het stadje Fish and Chips te eten, wat geen succes was haha! Eenmaal in ons krot aangekomen deden we ' avonds het spel 'Cards against Humanity' wat echt hilarisch was! Na een vermoeiende dag vielen we snel in slaap.

IMG_0076

Zondag 12-11-2017

We hadden het briljante idee om als ontbijt pannenkoeken te bakken op 1 van de openbare barbecues, helaas pakte het niet zo uit als we graag gewild hadden maar gelukkig zijn scrambler pancakes ook best lekker :-). Na ons niet zo succesvolle ontbijt waren we van pan om kameel te gaan rijden in Anna Bay, daar echter aangekomen zagen we dat de kamelen er niet al te best uitzagen en vonden we het toch best wel zielig.. dus besloten we richting Morrisset Park te rijden, dit is een open veld op het terrein van een psychiatrisch ziekenhuis waar wilde kangoeroes leven. Eenmaal daar aangekomen zagen we heel veel kangoeroe poep maar geen kangoeroes.. dus we dachten dat we op de verkeerde plek zaten omdat de navigatie ook iets anders aangaf. Na nog een rondje gereden te hebben kwamen we Werchter dat we toch wel op de goede plek waren haha.

Tegenover het grasveld was namelijk een bos en daar zagen we allemaal Aziaten foto's maken, en waar Aziaten zijn, is meestal wel iets te zien ;-). En ja hoor! Daar was onze eerste wilde kangoeroe! Hoe verder we het bos in liepen hoe meer we er zagen wat echt super tof was! Na honderden foto's te hebben gemaakt zag ik ineens iets op Annabel haar been zitten, ik dacht in eerste instantie dat het gewoon een vlieg was totdat ik het weg probeerde te vegen en het een bloedzuiger bleek te zijn. Dat kan ik dus ook weer van mijn bucketlist af strepen: een bloedzuiger verwijderen. Na deze vondst zijn we maar weer terug naar de auto gegaan om weer richting huis te rijden! Het was wederom weer een geslaagd weekend!

IMG_0074

Zaterdag 18-11-2017 en Zondag 19-11-2017

Zaterdag heb ik overdag lekker rustig aan gedaan, ik heb even geshopt en 's middags moest ik 2 uurtjes oppassen omdat Oceane een dansvoorstelling had. 'S avonds ben ik in de stad uitgeweest en dit was erg gezellig maar meer details zal ik jullie besparen ;-). Om 04:00 lag ik in mijn bedje maar veel geslapen heb ik niet want om 07:00 begonnen de kids weer te krijsen uiteraard. Het slapen heb ik toen maar opgegeven. Om 12:00 had ik met Annabel en Kira afsgesproken om naar de Figure 8 Pools te gaan. Dit zijn natuurlijke rockpools in het Royal National Park waarvan er 1 in de vorm van een 8 is. Uiteraard kom je hier niet zomaar en moesten we weer een uur lang door het bos en over rotsen klimmen voordat we er waren. Na een korte fotoshoot en een snack moment zijn we even op het nabij gelegen strand gaan liggen voordat we weer een uur terug moesten lopen, bergop dit keer. Mijn conditie is nog nooit zoveel getest in mijn leven haha! Maar na een uur zuchten en kreunen waren we weer terug bij de auto. We hebben nog even lekker gegeten in Cronulla en toen lag ik eindelijk om 21:30 weer in mijn bedje.

IMG_0073

Over 2 dagen word ik alweer 24, en dat is echt heel raar omdat het hier nu vrijwel iedere dag prima weer is (22-25 graden) en ik normaal in de winter jarig ben. Aanstaande zaterdag hou ik dan ook een poolparty bij mij 'thuis' dus dat word vast heel gezellig, maar jarig zal ik mij absoluut niet voelen! Maar 28 graden op je verjaardag in November is toch wel heel leuk moet ik zeggen haha!

Tot de volgende keer!

1. Miranda:
    20 november 2017
    Top geschreven weer esmee
  2. Jolanda De Best:
    21 november 2017
    Echt weer hele leuke dingen gedaan joh!
    Liefs Jolanda