Life begins at the end of your comfort zone.

4 november 2017 - Sydney, Australië

Hallo allemaal!

Het is inmiddels alweer 3 weken geleden sinds mijn laatste blog dus het is weer eens tijd voor een update!

Zaterdag 28-10-2017

Vandaag stond er een whale watching cruise op het programma! Om 9.00 stonden Demi, Annabel, Maryam, Nike (Duits meisje) en ik klaar om wat walvissen te gaan zien. Ik had mij goed voorbereid door zeeziekte pilletjes aan te schaffen en dat werd ook erg gewaardeerd door de rest ;-). We dachten dat we de beste plekken hadden op de boot helemaal vooraan maar we kwamen er al gauw achter dat dat niet helemaal waar was.. bij iedere hoge golf werden we zeiknat en vooral Maryam was helemaal doorweekt. Maar dat mocht de pret niet drukken! We zagen al gauw onze eerste walvis en tijdens de 3 uur durende tocht hebben we er heel wat gezien wat echt heel gaaf was. Net op het punt dat we terug naar de haven wilde gaan sprongen er ineens 2 walvissen vlak naast onze boot uit het water! We waren helemaal onder de indruk ervan haha. Gelukkig deden de reispilletjes bij mij zijn werk en heb ik zonder misselijk te zijn de hele tocht genoten!

Hierna zijn we lekker wezen lunchen bij Pancakes on The Rocks, echt dit is het beste restaurant ever. En vervolgens hebben we lekker uitgerust in The Royal Botanic Gardens. Om 18.00 deden Demi, Annabel, Maryam en Veronika (Hongaars meisje) een gratis walking tour door The Rocks en toen was het toch echt tijd om weer richting huis te gaan!

IMG_0071

Zondag 29-10-2017

Jervis Bay, het witste strand ter wereld en dat op maar 3 uur rijden van Sydney! Toen we dit boekte waren we al meteen enthousiast en deze dag was het eindelijk zo ver! Om 8.15 werden Annabel, Demi, Kira, Maryam en ik opgehaald om vervolgens in 1x door te rijden naar Jervis Bay. We waren in totaal met een groep van zo'n 40 personen  dus erg gezellig! Het weer was ook nog eens prachtig (28 graden) dus de stemming zat er wederom weer goed in. Rond 11.00 kwamen we aan op het eerste strand, wat echt prachtig was! We hebben uiteraard veel foto's geschoten en heerlijk gezwommen in de zee totdat een monster golf ons allemaal omver kegelde en we bijna verdronken ;-). Om 12.00 kregen we een heerlijke BBQ lunch voorgeschoteld en konden we nog even genieten van het strand. Daarna reden we door naar het volgende strand. Hier verbleven we echter maar kort. De volgende stop was het plaatsje Berry waar ze heerlijke cinnamon donuts verkochten en ijs! Vervolgens zijn we weer terug naar Sydney gereden na een hele geslaagde dag!

IMG_0070

Persoonlijke update:

Mijn laatste blogjes gingen alleen maar over alle leuke dingen die ik gedaan heb, maar hoe gaat het nu eigenlijk echt met mij, die vraag krijg ik geregeld gesteld!

Ik zal niet ontkennen dat ik het gezin waar ik nu zit een beetje onderschat heb, ik dacht dat ik aardig wat gewend was vanwege mijn opleiding en werk maar het is echt heel pittig om een gezin met 3 eigenwijze kinderen draaiende te houden. Daarnaast is er een groot verschil in opvoeding tussen Nederland en Australie. In Nederland zijn er grenzen, luister je niet dan zijn er consequenties. Dat is hier totaal niet het geval wat het voor mij en mede au pairs heel lastig maakt. Ik heb hier de regel van de 'strafhoek' ingezet als ze niet luisteren maar dit kost nog steeds veel energie omdat zodra ouders thuis komen alle regels weer vervallen. Ik ben dan ook heel blij met mijn oordopjes die ik gekregen had zodat ik het geschreeuw ' avonds en 's morgens vroeg niet hoef mee te maken ;-). Dit wil overigens niet zeggen dat ik mijn kids niet leuk vind hoor haha, ik kan af en toe hard om ze lachen en ze hebben een speciaal plekje in mijn hart gekregen maar af en toe... ;-)

Verder heb ik gelukkig niet zoveel last van heimwee, al zou ik toch wel graag even mijn familie en katten willen knuffelen! Gelukkig bestaat er Skype! Ik heb zeker af en toe wel eens een dip momentje, vooral op de dagen dat de kinderen in een slechte bui zijn maar gelukkig doe ik zoveel leuke dingen dat ik dat allemaal snel weer vergeet.

Verder gaat alles hier super! Ik heb hier in Australie een gezond gewicht bereikt, ontmoet ik iedere week weer nieuwe mensen en heb ik echt het gevoel dat ik 'leef'. Ik kan echt zeggen dat ik nu gelukkiger ben dan ik ooit geweest ben!

Naar huis.

Jaja, ook al duurt het nog een aantal maanden, ik heb vandaag mijn vliegticket naar huis geboekt! Op 10 Juli vlieg ik vanuit Brisbane naar Bali waar ik 6 dagen zal vertoeven. Vervolgens ga ik nog 5 dagen naar het naastgelegen eiland Nusa Lembongan. Op 21 Juli vlieg ik via Kuala Lumpur (Met een 21 uur durende overstap zodat ik de stad kan verkennen) en Istanbul naar Amsterdam waar ik 23 Juli om 09.40 weer voet op Nederlandse bodem zet! Excited!

Cheers!

IMG_0069