Kamperen, School vakantie en Moreton Island!

17 april 2018 - Brisbane, Australië

Hallo allemaal!

Er zijn opnieuw 3 weken voorbij wat betekent dat ik hier nog maar 87 dagen ben. 87 dagen om nog te genieten van alles om mij heen! Onwerkelijk dat ik hier al 9 maanden zit. Als ik heel eerlijk ben had ik nooit gedacht het zolang uit te houden hier zo ver van huis. Ik ben door mijn tijd in Australie echt enorm veranderd in positieve zin. Ik onderneem meer, zorg beter voor mijzelf, geniet van alles om mij heen en ik neem meer verantwoordelijkheid. Hopelijk kan ik dit alles ook in Nederland voortzetten, ik denk dat mijn mamsie daar heel blij mee zou zijn hahaha!

Donderdag 29-3-2018 tm Dinsdag 3 April

Domderdag begon de schoolvakantie voor de meiden dus nadat ik ze uit school gehaald had hebben we de tassen ingepakt en zijn we richting Kirra in The Gold Coast gereden. We kwamen hier rond 7 uur aan en na het opzetten van de camper en mijn swag heb ik simpele spaghetti gekookt en ben ik vroeg gaan slapen.

De volgende ochtend ben ik het zwembad ingedoken en heb ik de camping een beetje verkend. De camping is op loopafstand van het strand dus dat was super! ‘S middags zijn we dan ook lekker op het strand wezen lunchen en hebben we zandkastelen gebouwd.

6C6F42DE-6EA7-4C88-94C4-D5034D8D2CCE

De volgende dag hebben we niet zoveel gedaan, ik heb een ochtendje gechillt, een rondje met de hond gelopen en heb met de fiets langs het strand gefietst. Ook mocht ik op het vliegveld meehelpen met het trainen van een drughond. Aangezien mijn hostmom op het vliegveld werkt vroeg ze aan mij of ik het leuk vond om met een tas met veel geld over het vliegveld te lopen en de hond moest mij er dan uit pikken. Hier zei ik uiteraard ja op! De hond heeft zijn werk goed gedaan haha. Ik heb mijn arme moedertje nog even een hartaanval bezorgd door haar een foto te sturen waarin ik achterin een politie auto zit. Sorry mama, maar gelachen hebben we wel haha!

Zondag was het Pasen en de meiden hebben uiteraard eieren gezocht, de paashaas was zo lief om ook voor mij wat achter te laten, na weer even gezwommen te hebben en een lunch verorberd te hebben zijn we weer richting het strand gegaan waar we lekker gezwommen hebben.

Maandag was de laatste dag op de camping, in de ochtend heb ik weer de fiets gepakt en heb ik de hele route langs het strand gefietst, daarna heb ik lekker uitgerust naast het zwembad. In de middag vertrokken we naar The Gold Coast waar we naar de generale repetitie gingen kijken van de opening ceremonie van The Commonwealth Games. Dit kun je vergelijken met de olympische spelen. Het was heel gaaf om mee te maken. We waren erg laat terug op de camping en na een korte nacht reden we op Dinsdag weer terug naar huis.

Zaterdag 7-4-2018

Vandaag heb ik weer 2 dingen van mijn bucketlist afgestreept. In de ochtend ben ik naar de botanische tuinen in Mount- Coot tha geweest. Dit waren echt de beste tuinen waar ik tot nu toe geweest ben. Na 1.5 uur daar rondgedwaald te hebben heb ik de bus naar South Bank gepakt en heb ik daar een heerlijke Poke Bowl gegeten. Ik heb nog even genoten van de zon en toen ben ik weer richting huis gegaan.

Zondag 8-4-2018

Deze dag heb ik lekker thuis gechillt. Mag ook wel eens haha.

Schoolvakantie

Tijdens de schoolvakantie heb ik veel leuke dingen met de meiden gedaan. Zo ben ik lekker een middagje met ze naar het zwembad geweest, hebben we veel tijd doorgebracht in de bibliotheek om daar allerlei knutsels te maken, zijn we naar Queensland Museum geweest en naar South Bank. En hebben we een heerlijke Nederlandse appeltaart en brownies gebakken. Ok zijn we nog naar de film Peter Rabbit geweest. Ik was even vergeten hoe vermoeiend het ook alweer was om fulltime de kinderen te hebben haha. Maar het was wel erg gezellig! Al ben ik ook wel blij dat ze Dinsdag gewoon weer naar school gaan haha.

B23DD7A2-9D30-476E-8BBB-D385E295D4AD

Zondag 15-4-2018

Vandaag stond er weer een leuk tripje gepland die hoog op mijn bucketlist stond. Moreton Island! Dit is een eiland op zo’n 1.5 uur varen vanaf Brisbane. Mijn wekker ging heel vroeg (4;45) want de boot zou om 07:00 vertrekken. Rond 8.30 kwamen we aan op het eiland waar je kon kiezen uit heel veel activiteiten. Ik ben eerst lekker het strand afgewandeld totdat ik bluebottles tegen kwam, dit zijn blauwe kwallen die je enorm veel pijn bezorgen als je ermee in aanraking komt. Nee danku!

Na een duik in het zwembad ipv de zee was het tijd voor mijn eerste activiteit: Beach Segway! Na een korte demonstratie heb ik 20 minuten over het strand gereden wat best leuk was. Daarna heb ik lekker een ijsje gehaald.

6498737D-29AF-4B48-83CB-4CA39A2F3126

Vervolgens was het tijd voor mijn tweede activiteit, vissen voeren op een boot met een glazen bodem. Onderweg naar de vis voer plek zagen we een grote schildpad en een dolfijn! We voeren naar de Tanglooma Ship Wrecks, dit zijn een 15tal schepen die expres gezonken zijn rond 1970. Er waren super veel vissen te zien die we gevoerd hebben. De vissen sprongen nog net niet de boot in!

Inmiddels was het tijd voor mijn laatste activiteit: Snorkelen bij de schepen, hier had ik echt super veel zin in omdat ik nu eindelijk goed mijn pas aangeschafte Gopro kon testen. Het snorkelen was echt heel gaaf, de vissen zwommen echt overal om je heen zodat je ze bijna kon aanraken. Ikhad nog veel langer in het water willen blijven! Het was een geslaagde dag en ik hoop eigenlijk dat ik er nog een keertje heen kan zodat ik de andere activiteiten kan uitproberen!

838D3FDC-67BD-40ED-8EB2-262FBC320B76

Een filmpje van mijn dag op Moreton Island is hier te zien: https://m.youtube.com/watch?v=j7kdX-F0WvI

Ik weet niet zo goed wanneer mijn volgende blog verschijnt want mijn eerstvolgende grote avontuur is pas weer in Mei. Maar misschien komt er nog wel wat tussen haha.

Liefs!

1. Miranda:
    17 april 2018
    Zelfstandigheid......joehoe.......happy
  2. Jolanda De Best:
    17 april 2018
    Hey Esmee.
    Leuke lange blog weer,we zijn weer helemaal bij gepraat.
    Als je straks weer terug in Nederland bent,zal je het leven hier wel heel saai vinden🤣
    Liefs jolanda