South Straddie & Whitsundays

27 maart 2018 - Whitsundays, Australië

Hallo lieve allemaal!

Hierbij weer een blog van mij uit het natte Brisbane. Het is op dit moment wet season en dat is goed te merken helaas. Enorme stortbuien trekken in Maart over Beisbane heen. Als je dacht dat het in Nederland flink kon regenen dan heb je dit nog niet meegemaakt haha. Binnen 5 minuten staan hier de straten compleet blank en lijken de wegen meer op rivieren. Hopelijk word April een stuk beter want ik ben die regen nu wel zat! Nog maar een kleine 4 maanden en dan zet ik weer voet op Nederlandse bodem en voor mijn gevoel is dat al heel snel aangezien de weken hier voorbij vliegen. Sinds ik in Australie ben heb ik nooit echt last gehad van heimwee maar nu ik wat meer bezig ben met het naar huis gaan (oa banen in de gaten houden, huurhuizen in de gaten houden etc) merk ik dat ik af en toe ‘verlang’ naar huis. Ik weet niet of ik het echt heimwee kan noemen maar ik ben er wel meer mee bezig als voorheen. Betekent overigens niet dat ik klaar ben met dit prachtige land hoor haha. Ik geniet nog volop en het maakt mij ook wel een beetje verdrietig dat ik over 3.5 maand weg moet.. dubbel dus..!

Anyway, ik heb weer genoeg beleefd de afgelopen 2 weken dus veel leesplezier!

Zaterdag 17-3-2018

Vandaag ben ik naar South Stradbroke Island geweest, of op zijn Australisch ‘South Straddie’. Ik had een voucher van mijn hostparents gekregen om daar heen te gaan met de ferry omdat ze zo blij met mij zijn! Super lief!

Ik stapte om 08:00 in de auto en moest een klein uurtje rijden naar de haven waar de ferry vertrok. Het was een prachtige dag met volop zon. De ferry duurde ongeveer 45 minuten en eenmaal op het eiland kon ik een fiets huren wat bij de voucher inbegrepen zat. Er is op het eiland 1 resort en de rest is allemaal natuur. Ik ben op de fiets naar het strand gefietst en heb daar even lekker in de zon gezeten. Daarna heb ik mijd fiets even geparkeerd en heb ik een wandeling door het regenwoud gedaan. Hier spotte ik mijn tweede wilde slang! Super vet! Na deze wandeling heb ik lekker een ijsje gegeten.

DAD8C463-2F23-44FE-B09A-7A441A8D162F

Het was inmiddels aardig heet geworden dus ik heb de rest van de middag in en om het zwembad gelegen van het resort. Wat zeker geen straf was! Het was een geslaagde dag.

6DA49E28-9D39-4490-922E-A18B59C9D73E

Zondag 18-3-2018

Vandaag ben ik met 3 andere au pairs naar Wet’n Wild geweest in The Gold Coast. Dit  is een groot waterpark met veel glijbanen etc. Het weer was weer top en we zijn  an alle glijbanen afgeweest wat echt tof was. Het was opnieuw een geslaagde dag.

Vrijdag 23-3-2018

Het was vandaag eindelijk zo ver, ik zou een lang weekend naar de Whitsundays gaan. Dit is een eilandengroep 900 km ten noorden van Brisbane. Ik vloog is middags naar Airlie Beach. Dit is een kust plaatsje waarvan alle tours naar de Whitsundays vertrekken. Nadat ik ingecheckt had bij mijn hostel sprak ik af met Femke, een Nederlandse au pair uit Sydney die toevallig ook in Airlie Beach was. We hebben samen met een vriend van haar lekker ergens gegeten in de stromende regen haha.

Zaterdag 24-3-2018

In de ochtend heb ik even een kleine wandeling gemaakt over het strand en heb ik mijn dry-bag opgehaald voor de tour. De weersvoorspelling voor het hele weekend was regen helaas. Ik heb altijd pech als ik tours boek! Om 14.00 moesten we ergens verzamelen en vanuit daar zouden we naar ons resort op 1 van de eilanden gaan. Ik dacht dat het wel een goed idee was om voorin de speedboot te gaan zitten voor het beste uitzicht.. maar dat kun je. Eter niet doen als het met bakken uit de hemel komt haha. De bootrit duurde ongeveer 45 minuten en ik was helemaal doorweekt. Ik was gelukkig niet de enige..

Het resort waar we verbleven was echt prachtig, het is oorspronkelijk het vakantie huis van een rijke familie en dat kon je duidelijk zien. We hadden een mooi zwembad, whirlpool, tafeltennis, buiten douches en baden en kayak en paddle boards tot onze beschikking. We zijn met zijn alle meteen het zwembad ingedoken ondanks de regen. Na een heerlijke avond maaltijd ben ik mijn bedje ingedoken want we moesten vroeg op!

Zondag 25-3-2018

Na het ontbijt zijn we met de speedboot naar Whitehaven Beach gevaren, het bekendste strand van de Whitsundays. Hier hebben we een lookout bezocht en hebben we heerlijk op het strand gechillt en we hebben nog roggen en een baby lemon shark gespot! Na een uur zijn we naar een snorkelplek gevaren waar superveel vissen zwommen, super vet!

87546A4B-717C-4BCF-BE22-7FF6DA2EDBE4

Na hier zo’n 30 minuten gesnorkeld te hebben was het tijd voor lunch op de boot en voeren we naar de tweede snorkel locatie. Dit was echt een prachtig rif met heel veel verschillende kleurrijke koralen en kleinere vissen. Hier hebben we zo’n 45 minuten gespendeerd voordat we weer terug naar het resort gingen. Tot onze verbijstering is het de hele dag droog geweest totdat we weer terug gingen naar het resort! In hetresort heb ik heerlijk in de whirlpool gezeten en heb ik nog even ge-paddleboard, de vissen sprongen hier gewoon uit het water wat super grappig was.

Maandag 26-3-2018

De laatste ochtend op het resort helaas. Nadat we alles opgeruimd hadden zijn we nog naar een laatste snorkel locatie geweest. Na een tijdje gesnorkeld te hebben riep iemand ineens dat hij een schildpad zag. En inderdaad zwom er een grote zeeschildpad rond wat echt heel gaaf was! Ik ben geloof ik een uur lang in het water geweest haha.

Om 12.00 waren we weer terug in Airlie Beach en hier heb ik 3 uurtjes doorgebracht voordat ik weer op het vliegtuig stapte. Het was echt een super weekend!

Dit weekend is het Pasen en ik ba met de familie kamperen in Kirra, daarna is het schoolvakantie dus heb ik de meiden 2 weken lang fulltime. Even wat harder ‘werken dus haha. Tot dan!

796AB08A-F7EB-49FA-8D24-0DF4B329F424