Sydney & Goodbye’s.

18 juni 2018 - Wynnum, Australië

Hallo allemaal.

De afgelopen maand is alweer voorbij gevlogen en dit zal mijn enalaatste blog vanuit Australie worden. Het is een heel gek idee dat ik binnenkort het land verlaat waar ik zo vertrouwd mee ben geworden het afgelopen jaar. Zoals een vriend van de familie zei terwijl ik hun naar huis reed na een BBQ: Unbelieveble, you look and act like a local. En zo voelt het voor mij ook een beetje, ik voel mij geen toerist meer maar eerder een Aussie.

Ik zal alle ‘alledaagse‘ dingen zo erg missen die eerst zo abnormaal waren. Hoe iedere wildvreemde je begroet met ‘How are ya goin’’, en dan ook daadwerkelijk geïnteresseerd is hoe het gaat. Het links rijden in het verkeer, ik probeerde mij laatst de NLse verkeersregels in te beelden maar ik kon het mij gewoon helemaal niet meer inbeelden hoe ik nou rechts moet rijden haha. Sportkleding dragen ookal ga je alleen maar boodschappen doen. Alle dieren die ik hier tegen kom, ik kijk niet meer op van een kaketoe, hagedis of gekko. Ik denk dat ik echt moeite ga hebben met een omgekeerde cultuurshock als ik terug ben.

Maar goed, eerst nog de laatste 3 weken proberen te genieten hier in het inmiddels best koude Australie. Ik neem mijn woorden terug dat ik het hier nooit koud zal hebben. In de nacht daalt hier de temperatuur naar zo’n 7 graden en aangezien de huizen hier geen verwarming hebben voelt het huis dus in de ochtend ook ijskoud aan. Loop ik dan in mijn warme pyjama en fluffy badjas te koukleumen. Gelukkig loopt de temperatuur in de middag nog wel op naar 20/21 graden maar ik loop nu toch wel geregeld in een lange broek..

Inmiddels ben ik ook bij mijn nieuwe gezin begonnen en helaas heb ik met de jongste een beetje een moeilijke start. Hij is namelijk ontzettend gehecht geraakt aan de vorige au pair en hij snapt niet dat hij het nu met mij moet doen. Het hielp ook niet echt dat de au pair er nog was de 2 dagen dat ik werkte wat resulteerde in enorme woede aanvallen, ik kon niks met hem doen qua verzorging (luier verschonen, in bad doen, in bed leggen) omdat hij dan ging schreeuwen, schoppen, huilen. Ik moest hem letterlijk iedere keer 5 minuten in een soort rustgevende houdgreep houden om hem te kalmeren. Hopelijk gaat het morgen beter nu de andere au pair daadwerkelijk weg is maar ik vrees het ergste.

Anyway, mijn verhaal wordt nu alweer langer als ik dacht haha. Terug naar mijn weekend in Sydney eind Mei!

26 Mei 2018

Vandaag stapte ik op het vliegtuig om terug te gaan naar de plek waar het allemaal begon, Sydney! Na een korte vlucht en korte trein reis was ik dan eindelijk weer in de stad waarop ik verliefd werd. Nadat ik in mijn hostel ingecheckt was kwam Annabel mij opzoeken, het was echt super fijn om elkaar weer te zien. We zijn naar Paddy’s Market gelopen om 2 Bondi Beach shirts te kopen voor mijn hostkids aangezien ze door mij fan zijn geworden van Bondi Rescue. Daarna hebben we nog even geshopt en zijn we naar de Sydney Tower gegaan omdat Annabel daar nog niet was geweest.

Vervolgens hebben we in mijn hostel ons klaar gemaakt voor een avondje stappen en zijn we lekker bij Spice Alley wat gaan eten, en daar meeten we Demi en Madlen ook. Het was super om weer deels herenigd te zijn met de meiden waar ik zoveel mee beleefd heb. Ik kan niet wachten totdat alle Kaaskoala’s weer in Nederland zijn en we daar gezellig kunnen afspreken. Overigens was het een gezellig stapavondje op een paar kleine missers na, but I keep my mouth shut hahaha.

26037EE7-01C5-47A6-9FB1-A99D4C275437

27 Mei 2018

Na even uitgekaterd te zijn ben ik naar Caringbah gegaan (de plaats waar Demi’s hostfamily woonde) omdat daar mooie graffiti muren waren, en ik wel een nieuwe profielfoto kon gebruiken haha. Vervolgens ben ik door gegaan naar Cronulla, het strand wat het dichtstbij mijn hostfamily zat en waar ik de andere meiden heb leren kennen. Daar hebben Annabel en ik nog een cadeautje voor Demi geshopt omdat het haar laatste dag in Australie was en daarna hebben we lekker op het strand Frozen Yoghurt gegeten. Daar nam ik afscheid van Demi.

In de avond ben ik de stad in gegaan voor Vivid, dit is een soort lichtfestival waarbij er kunstwerken van licht door de stad opgebouwd zijn. Ik vond het echt heel mooi om te zien. En ik ben blij dat ik onder andere hiervoor terug geweest ben.

4B904B9C-15FE-45E8-8C5A-B0CBA3FDFB95

E50B5E2E-8EEE-4553-AEC1-1A4BB3798021

DF1713E4-51AF-4379-8CB7-344E57EE5C0D

28 Mei 2018

Mijn laatste volle dag in Sydney! Ik ben uiteraard terug gegaan naar mijn favoriete strand Bondi Beach. Ik had de shirts van de meiden mee genomen in de hoop ze te laten signeren door de lifeguards. Na 30 minuten moed te hebben verzameld heb ik een lifeguard aangesproken en gelukkig wilde ze ze signeren. Ik mocht hiervoor in de lifeguard toren komen wat ik uiteraard helemaal geweldig vond. Je kon mij niet gelukkiger maken. Hierna heb ik nog een stukje van de coastal walk van Bondi naar Bronte Beach gedaan en op Bronte Beach zag ik mijn favoriete lifeguard dus daar heb ik nog een foto mee gescoord.

Daarna heb ik nog een rondje Harbour Bridge & Opera House gedaan en heb ik lekker gechilled

61661A9C-7CA9-4A11-B595-AE661AD7589A

29 Mei 2018

Mijn laatste ochtend in deze prachtige stad. Ik wist niet zo goed wat ik precies wilde doen dus ik besloot om nog 1x van het zonnetje op Bondi te genieten, jaja echt waar. Het blijft een magische plek. Na hier de 2 uurtjes te hebben doorgebracht vloog ik weer terug naar Brisbane. Moe maar voldaan.

Terug naar nu..

En inmiddels is het alweer bijna 19 Juni, morgen gaat mijn hostfamily op vakantie dus ik heb net mijn afscheids cadeautje gegeven, een fotolijst met foto’s. Ik hield het uiteraard niet droog en ik denk dat ik de komende 3 weken nog af en toe een paar tranen zal laten vallen.. ik ben niet zo goed in afscheid nemen. Dus vanaf morgen ben ik echt helemaal op mijzelf in het huis, geen gillende kinderen meer, geen meiden meer die giechelend op mijn deur kloppen of die briefjes onder mijn deur door schuiven.

Een stil huis.. gelukkig is Ramsi er nog..

77288CFF-C8F1-468F-8C42-243B915DEA93

1. Jolanda De Best:
    19 juni 2018
    Hey Esmee.
    Fijn om weer ff wat van je te lezen.Ik wens je nog een hele fijne tijd en tot ziens hier in Nederland.
    Liefs Jolanda