Poolparty & Katten knuffelen

2 december 2017 - Sydney, Australië

G’day Mates!

Ik blijf mij erover verbazen hoe snel 2 weken voorbij vliegen en ik begin mij ook steeds meer te realiseren dat mijn tijd in Sydney er alweer bijna op zit. Over 5 weken komt namelijk de nieuwe au pair wat betekent dat ik over 5.5 week dit gezin verlaat. Het is bijna niet te bevatten dat ik hier al bijna 5 maanden zit!

De komende weken zullen vast ook voorbij vliegen vanwege alle feestdagen etc.     Het is een gek idee dat ik kerst en oud en nieuw hier vier en niet thuis. Ik heb verder ook nog niet echt plannen gemaakt voor deze dagen. Ik ben namelijk met kerst 4 dagen achter elkaar vrij. Ik wilde eerst een tripje doen maar na de ticketprijzen gezien te hebben ben ik daar maar weer vanaf gestapt haha. Ik denk dat ik vooral veel op het strand zal liggen haha!

De temperatuur is inmiddels heerlijk warm, het is gemiddeld tussen de 25 en 30 graden, af en toe zakt de temperatuur naar de 23 graden maar dat is zeker niet erg aangezien het hier nu echt plakkerig warm is. Maar klagen hoor je mij (nog) niet ;-).

Zaterdag 25 November 2017

Vandaag vierde ik mijn verjaardag bij mij thuis! Het weer was echt perfect (27 C) en het zwembad was opgewarmd (ja echt waar, vraag mij niet waarom haha). In de ochtend was het eerst nog even stressen omdat mijn hostmom de tijd verkeerd had ingeschat en ze de boodschappen nog moest halen terwijl iedereen al binnen een uur bij mij op de stoep zou staan. Gelukkig was alles net op tijd binnen! Mijn hostmom had 2 kleine schalen met eten besteld  maar toen ze het ging ophalen bleek dat ze er 2 grote schalen van gemaakt hadden. Dus extra veel eten voor ons haha!

Na een aantal verjaardagsliedjes (hoe fijn) was het tijd om lekker taart te eten en nog meer te eten en te zwemmen en nog meer te eten hahaha! Het was heel erg gezellig! Ik heb van de meiden geld gehad om een polaroid camera te kopen, die stond al een aantal maanden op mijn verlanglijstje maar ik vond hem te duur. Nu had ik geen excuus meer om hem te kopen! Heel tof!

12DB645A-A6E9-42C1-93EE-8AA88639C2B2

Na mijn poolparty zijn we nog even uitgeweest maar ik heb het deze keer niet te laat gemaakt.

Zondag 26 November 2017

In de ochtend ben ik de stad in geweest om mijn polaroid camera aan te schaffen. En uiteraard heb ik meteen even op de Harbour Bridge en het Opera House geoefend.

Hierna had ik een high tea cruise gehad van mijn hostparents als cadeautje voor mijn verjaardag. Heel lief, maar ook heel ongemakkelijk omdat ik in mijn eentje was. Iedereen zat mij een beetje gek aan te kijken toen ik alleen aan een tafeltje ging zitten. Anyway, het was lekker en het uitzicht over de Harbour zal nooit vervelen!

Na de cruise had ik met Annabel afgesproken bij een kattencafe! Annabel was namelijk vorige week jarig en die had dit gehad als cadeautje, en ik was de gelukkige om mee te mogen! We hebben een half uur met 3 kittens van 10 weken mogen knuffelen en spelen onder het genot van een heerlijke ice tea. Het was heel fijn om eindelijk weer een kat te kunnen knuffelen omdat ik mijn eigen katten best wel mis! De tijd ging dan ook veelste snel voorbij.

C361CF75-00E0-4EAD-9ADD-ED72C72B8FDA

2AF74563-BCA4-407F-9305-6C2DEF98D505

Dit weekend heb ik niets bijzonders gedaan, ik had heel dom niet goed in mijn agenda gekeken waardoor ik dacht dat ik Zaterdag moest helpen op Oceane haar 5de verjaardag. Maar dit bleek niet op Zaterdag maar op Zondag te zijn.. waardoor mijn plannen voor Zondag dus ook niet door kunnen gaan. Stom stom stom.

Het was in ieder geval een goedkoop weekendje laten we maar zeggen ;-).

Hopelijk de volgende blog meer avonturen!

Liefs!

1. Jolanda De Best:
    3 december 2017
    Ha Esmee.
    Super dat je feestje gezellig was met de meiden!
    En hoe heerlijk om zo'n zwembad in je achter tuin te hebben en zeker met de temperatuur in Australië .Geniet er maar lekker van want hier is het nu echt koud aan het worden,Hi Hi.
    Groetjes Jolanda