Cairns.

22 mei 2018 - Brisbane, Australië

Hallo allemaal,

Na ruim een maand weer eens een blogje van mij! Er stond namelijk weer een tripje gepland! Naar Cairns dit keer. Zo’n 2,5 uur vliegen vanaf Brisbane.

Ik heb echt enorm uitgekeken naar deze trip omdat ik onder andere zou gaan snorkelen in het Great Barrier Reef. Dit stond dan ook wel hoog op mijn bucketlist!

Donderdag 17-5-2018

Ik had een vroege vlucht van 06:30 dus mijn wekker ging lekker vroeg! Ik kwam na een rustige vlucht aan in Cairns rond 9.00. Toen ik het vliegtuig uitstapte werd ik verwelkomt door een regenbui.. ik heb ook altijd pech als ik ergens naartoe ga. Tot nu toe heeft het op al mijn grote trips geregend, Fraser Island, Whitsundays, Melbourne, en nu Cairns. Je snapt natuurlijk wel dat ik hier niet zo blij van werd. Maar ik wilde mijn trip niet door de eerste beste regenbui laten verpesten dus ik hoopte dat het weer op zou klaren. De temperatuur was namelijk wel heerlijk 27 graden.

Deze dag heb ik niet zo heel veel gedaan, ik heb boodschappen gedaan, en ben naar een Art Gallery geweest omdat het toch regende. Ik lag vroeg op bed want de volgende ochtend zou ik gaan snorkelen!

Vrijdag 18-5-2018

Vandaag stond het snorkelen op het programma! Toen ik op stond regende het gelukkig niet maar er stond wel veel wind. Eenmaal op de boot waarschuwde ze voor een heftige rit vanwege de harde wind en daardoor hoge golven. Gelukkig had ik een pilletje ingenomen waardoor ik niet zeeziek ben geworden. Zo’n 50% van de mensen had hier helaas wel last van. Het was inderdaad een heftige bootrit en inmiddels was het opnieuw gaan regenen. Vanwege de hoge golven konden we maar op 1 plek snorkelen, dit was echt een enorme teleurstelling. De golven waren heel hoog en ik kreeg iedere 10 seconden water in mijn snorkel, het was dus helaas niet relaxed en na 10 minuten was ik er klaar mee. Ik was meer aan het vechten met de stroming en de golven dan dat ik onder water kon kijken.  Ik had hier zo naar uit gekeken maar het was echt een enorme domper. Ik hoorde later dat sommige boten halverwege terug zijn gegaan omdat de mensen aan boord aan het huilen waren omdat ze dachten dat ze zouden zinken..

Zaterdag 19-5-2018

Vandaag was het tijd om te raften, iets waar ik ookenorm naar uitgekeken heb. Door de teleurstelling van gisteren was ik bang dat het tegen zou vallen maar niets was minder waar! Dit was echt de highlight van mijn trip, het was zo ontzettend vet om door de woeste stromingen te peddelen en van kleine watervallen af te racen. Ik had gekozen voor de Xtreme variant waardoor ik ook van rotsen af mocht springen (6 meter hoog) en in de stromingen mocht zwemmen. Ik heb echt zoveel gelachen ondanks dat ik bont en blauw ben nu. We zijn overigens niet 1x ongepland omgeslagen! Wel 2x gepland om mee te maken hoe dat nou is, tijdens de eerste keer kreeg ik een peddel tegen mijn neus aan waardoor ik een bloedneus kreeg maar dat mocht de pret niet drukken. Dit was na het skydiven het vetste wat ik ooit gedaan heb!

29A5488C-EE42-4942-8CBA-D4FA722B9CD7

Zondag 20-5-2018

Opnieuw werd ik wakker en regende het opnieuw, ik zou vandaag naar Capte Tribulation gaan en ik wist eigenlijk meteen al dat het minder mooi zou zijn omdat het regende. We begonnen met een krokodillen tour, het regende nog niet zo hard dus we hebben gelukkig wel wilde krokodillen gezien! Dit was wel vet. Na onze Morning tea zijn we richting een swimming hole gereden, waar ik niet gezwommen heb omdat het door de regen erg koud was. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan maar ook hier bleef iedereen liever in de bus zitten en zijn we dor gereden naar een lookout. Het zicht was echter zo slecht dat je vrijwel niks kon zien. Het had een hele leuke tour kunnen zijn maar het weer maakte het vrijwel onmogelijk. Het was dus opnieuw een teleurstelling.

Ik ben normaal niet zo snel negatief maar ik had nu echt het gevoel mijn geld verspild te hebben, Cairns is namelijk met mooi weer echt prachtig maar het was nu alleen maar grijs en depressief. Ik werd er zelf ook chagrijnig van omdat ik gewoon nooit mooi weer heb gehad als ik een vakantietje inplan. Het enige positieve van deze trip was dus het raften!

50845E71-DED5-4857-9660-3C2A58100984

En verder?

Volgend weekend ga ik nog een keertje terug naar Sydney, ja je leest het echt goed! Het is namelijk Vivid Sydney, dit is een soort licht festival waardoor heel Sydney in een soort kunstwerk veranderd. Bovendien wilde ik graag nog een keer Demi en Annabel zien en het is Demi’s laatste weekend in Australie en toen ik zag dat de tickets goedkoop waren was de keuze snel gemaakt. Ik ben gewoon echt verliefd op deze stad en gelukkig kan ik nog een keertje terug!

Verder ga ik over 49 dagen alweer richting Bali! Ik ben nog maar 29 dagen bij mijn familie en dan gaan zij op vakantie, hierdoor ga ik mijn laatste 3 weken bij een ander gezin werken met 2 jongens van 6 en 3 dus dat word weer even heel anders dan 2 meiden!

Nog even en ik sta weer op Nederlandse bodem! Ik heb als het goed is ookal een baan als ik terug kom! Ik had vorige week een Skype interview en ze was zo enthousiast dat ze mij deze week een voorstel gaat doen qua contract! Dus dat is spannend maar super leuk!