Make your dreams happen.

13 februari 2018 - Brisbane, Australië

Hello Mates!

Er zijn inmiddels alweer 2 weken verstreken en dat betekent dat ik hier alweer bijna 4 weken in Brissie zit! De tijd blijft maar voorbij vliegen en af en toe zou ik zo graag de stop knop willen indrukken. Ik ben inmiddels alweer 7 maanden hier, 31 weken, 218 dagen.. en heb ik nog maar 4 maanden en 26 dagen, 20 weken, 146 dagen voor mij liggen. Dit lijkt echt enorm veel tijd maar in werkelijkheid is dit zo voorbij. Ik wil nog zoveel dingen doen dat ik bang ben daar geen tijd meer voor te hebben. Vorige week werd ik zelfs midden in de nacht huilend wakker omdat ik droomde dat mijn tijd hier erop zat. Ik ben dus momenteel vooral bezig met alle leuke dingen inplannen.

Zo ga ik Zondag naar Lone Pine Koala Sanctuary, kan ik eindelijk een koala knuffelen! Het weekend erna is het tijd voor Fraser Island en Skydiven en in Maart ga ik 3 dagen naar de Whitsunday eilanden! Overigens ga ik de week na de Whitsunday nog kamperen met de familie in Kirra! En ik wil graag in April of Mei nog 4/5 dagen naar Cairns! Zoals je ziet staat er nog veel leuks op het programma maar ik merk wel dat ik hier minder dingen onderneem dan in Sydney!

In Sydney wilde ik echt iedere vrije dag die ik had het huis uit zijn, puur om de chaos te ontvluchten. Op die manier heb ik echt super veel leuke dingen gedaan maar was ik ook echt oververmoeid omdat ik bijna geen enkele dag echt rust had. Hier merk ik dat ik meer mijn rust neem, geniet van alle kleine dingetjes zoals een wandeling met Ramsi (de hond), een manicure neem of even een uurtje lekker sporten. Ik besteed meer tijd aan mijzelf en dat bevalt ook prima! En dan nu even een terugblik naar de afgelopen 2 weken, die overigens niet heel bijzonder waren haha.

Zaterdag 3-2-2018

Vandaag regende het de hele dag dus ik heb vrij weinig gedaan behalve sporten en een filmpje kijken!

Zondag 4-2-2018

Vandaag ben ik met Kim (andere NLse Au Pair) de stad in geweest. We zijn door de Botanic Gardens gelopen omdat Kim vertelde dat daar een Nederlands eet tentje stond. En inderdaad stond er een oranje tentje waar we heerlijke poffertjes gegeten hebben, na wat gepraat te hebben met de meneer, die al tientallen jaren hier woonde vertelde hij dat hij ook frikandellen en kroketten had! We konden ons geluk niet op natuurlijkheid. Dus even later zaten we allebei aan een halve kroket en frikandel! Dat had ik echt even gemist! Na ons buikje rond gegeten te hebben zijn we op de gratis ferry gestapt en die bracht ons langs verschillende punten in Brisbane. Kim stapte op een ander punt uit als ik want ik moest nog even wat dingetjes shoppen! Na wat goedkope kleding gescoord te hebben ging ik weer terug naar huis.

E6530815-43DD-4C7A-AD95-70903323D5EF

Zaterdag 10-2-2018

Na ‘s ochtends gesport te hebben stond er een BBQ bij wat vrienden van de familie op het programma. In NL duurt een BBQ vaak een uur of 2  maar dat is hier wel anders! We begonnen om 14.00 en we gingen pas om 18.15 naar huis omdat ik die avond bij een ander gezin moest oppassen. Anders hadden we er vast en zeker nog langer gezeten haha.

Zondag 11-2-2018

Vandaag ben ik met 9 andere meiden naar Bribie Island geweest. Dit is het enige eiland aan de kust van Brisbane waar je naartoe kunt rijden. Na 2 uur rijden bereikte we Bribie en zijn we meteen doorgereden naar het strand. Het was namelijk echt heel warm (33 graden). Gelukkig bracht de zee heerlijke verkoeling. Na de lunch wilde we naar het volgende strand rijden maar eenmaal daar aangekomen bleek het niet echt een strand te zijn dus zijn we maar weer terug gegaan naar het eerste strand. Je blijkt voor dit eiland echt een 4 wheel drive auto nodig te hebben om alle mooie plekjes te zien, hopelijk neemt mijn hostdad mij nog een keer mee daar heen haha. Desondanks was het een heerlijke dag!

DAB01E25-95DF-47AD-B793-37D8973DE178

Vanavond ga ik overigens naar de bioscoop met een andere au pair, we gaan naar de nieuwe horror Insidious! Ben heel benieuwd haha. Het weer in Brisbane is op dit moment echt enorm vies vochtig. Zodra je buiten stapt begin je al te zweten.. de temperatuur blijft de komende 2 weken in ieder geval rond de 30 graden hangen. Dat vieze zweet weer zorgt ook voor enorme stormen in de avond. 2 dagen geleden heeft het een uur lang alleen maar gebliksemt en enorm hard gewaaid. Het was echt ontzettend gaaf om te zien dat de lucht gewoon continu oplichtte! Gelukkig hoefde ik niet weg haha.

Dit was het weer voor deze keer! De volgende blog zullen jullie alles lezen over Fraser Island en mijn skydive avontuur als ik die overleef haha!

See ya!

1. Marieke:
    13 februari 2018
    Ja wat gaat de tijd hard Esmee. Geniet maar dubbel en dwars. En Koala's knuffelen lijkt leuk, maar die beesten stinken echt enorm! Hartstikke stoned zijn ze door de eucalyptus die ze eten. En kijk uit dat ze hun urine niet zo maar laten lopen......ik spreek uit ervaring! :-( Have fun mate! Enjoy your time!