Koala’s & K’gari

25 februari 2018 - Fraser Island, Australië

Hallo lieve volgers!

Hier alweer een nieuwe blog van mij van de afgelopen 2 weken!

Zaterdag 17-2-2018

Vandaag stond er vrijwel niets op de planning behalve een kennismaking bij een nieuw gezin om wat extra op te passen. En ‘s avonds moest ik ergens anders oppassen :)

Zondag 18-2-2018

Vandaag ben ik naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dit is een dienrentuin in Brisbane die zich vooral richt op je raadt het al... koala’s! Ik had nu dus eindelijk de kans om een koala vast te houden! Ik had gelukkig van te voren al gereserveerd want toen we bij de dierentuin aan kwamen waren alle kaartjes voor de koala foto al verkocht. Ik ben meteen doorgelopen naar het koala gedeelte om de foto te laten maken. De eerste koala had niet zoveel zin in mij, omdat ik zo groot ben wilde hij telkens omhoog klimmen -> niet zo’n goed plan met die scherpe klauwen. Dus werd er een andere koala gehaald. Die vond het gelukkig wel prima haha. Ze zijn echt super zacht maar ik wist niet dat ze zulke scherpe klauwen hadden! Na de koala’s zijn we doorgelopen naar de kangoeroes en zijn we door de rest van het park gelopen. Het park was niet groot dus na zo’n 3 uur hadden we het wel weer gezien!

Op de terug weg zijn we nog naar Mount Cootha geweest, een hoge berg waar je een prachtig uitzicht hebt over Brisbane! Die kan ik ook weer van mijn bucketlist afstrepen!

AF6636D0-FB22-4EB9-B7CD-8368F6DF17FC

Donderdag 22-2-2018

Het was eindelijk zo ver! Mijn trip naar Fraser Island!

Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld (122 km lang) en ligt op zo’n 3.5 uur rijden van Brisbane vandaan. Fraser staat bekend om zijn mooie blauwe meren, veel wilde dieren en meestal prachtig weer... behalve de 2 dagen dat ik ging..

Na een hele korte nacht ging om 03:30 mijn wekker en stapte ik in de auto om de eerste 2 uur zelf richting Noosa te rijden. Daar werd ik opgepikt door het team van Dropbear adventures. Het weer zat helaas niet mee en voordat ik überhaupt mijn auto fatsoenlijk uit was, was ik al zeiknat geregend. Na een introductie video over Fraser Island gingen we met een groep van zo’n 15 personen de auto’s in om naar het eiland toe te rijden. Omdat niemand wilde rijden heb ik mijzelf ‘opgeofferd’ om de 2.5 uur durende rit op mij te nemen. Mijn eerste keer in een grote 4 wheel drive maar ik heb mijzelf en mijn passagiers veilig op Rainbow Beach gekregen. Rainbow Beach is de plaats waar je met de ferry naar het eiland kan. Maar voordat het zo ver was kwam er eerst nog een enorme stortbui over ons heen, echt waar een regenbui in Nederland is er niks bij!

Nadat we de ferry genomen hadden kwam de eerste echte uitdaging voor mij, rijden op het strand terwijl het hoog water was en het zand dus super zacht was. Ik moest precies in de bandensporen van de tourguide rijden en dat was niet makkelijk, al helemaal niet omdat ik die dag al zo’n 5 uur achter het stuur gezeten had met maar een paar uur slaap. Volgens mijn passagiers deed ik het heel goed maar daar dacht de tourguide anders over. Iemand anders moest de weg voortzetten maar ook die had er moeite mee, volgens mij was onze tourguide even vergeten dat wij nooit op het strand rijden.. Maaaaargoed..

In de eerste minuten  op het eiland kwamen we al wilde dingo’s tegen, ze zien er heel schattig uit maar kunnen heel agressief zijn.

Heelhuids aangekomen in het hostel stond er een lekkere lunch op ons te wachten. Na de lunch vervolgde we onze weg naar onze eerst stop punt, Lake Birrabeen. Een prachtig blauw meer met hagelwit strand, als de zon zou schijnen dan hahaha, want opnieuw kwam het met bakken uit de hemel. Dit was overigens wel heel gaaf om te zien want je zag de regen als een soort gordijn over de berg op ons af komen. Het water was warmer dan de regen dus ik heb lekker in de regen gezwommen. De dagen die daarop volgde heb ik mijn bikini ook niet meer uit gedaan want nat werden we toch wel haha. En wie kan er nou zeggen dat ze in de stromende regen in een bikini door een regenwoud gelopen en gezwommen heeft! IK!

F57B8091-7A7A-43FC-9ABD-0ABF3E7D3C48

De tweede stop was Lake Boomanjin, een meer met een rode gloed wat veroorzaakt wordt door de tea trees, of ook wel Thee bomen! Het water is heel gezond voor je huid en haar door de olie wat erin zit. Na het bezoek aan dit meer zijn we weer terug gereden naar het hostel waar we heerlijke steak gegeten hebben. We kregen ook nog een lesje digeridoo van onze tourguide, en het was moeilijker als gedacht! Ik ben die avond vroeg gaan slapen.

Vrijdag 23-2-2018

Om 06:00 werden we gewekt door een didgeridoo spelende tourguide en na het ontbij was het weer rijd om verder te gaan. We reden over het strand langs het schipwrak SS Maheno , dit wrak is in 1935 aangespoeld op Fraser Island door een cycloon. Dit was best gaaf om te zien! Daarna zijn we naar nog een meer gereden waar ook schildpadden zouden zitten. Na weer een fikse regenbui hebben we inderdaad schildpadden gespot in het meer en na een zwempartij was het tijd voor het laatste meer waar ik de naam van ben vergeten. Toen we lekker aan het zwemmen waren kwam onze tourguide ineens aanlopen met een enorme slang om een stok heen gewikkeld. Die had hij gevonden bij de wc’s haha. Mijn eerste echte wilde slang! Bizar mooi! Tijdens ons bezoek aan dit meer was er opnieuw een stortbui waardoor niemand terug durfde te rijden. Ik vond dit juist ontzettend gaaf dus ik ben weer achter het stuur gekropen. De off-road wegen waren inmiddels veranderd in snelstromende riviertjes en onderweg moesten we een paar keer stoppen om te kijken hoe diep het water was.

Ik had echt de grootste lol achter het stuur, ik voelde mij echt even een power woman die door een jungle moest rijden, over rotsen  heen, door enorme plassen heen etc. Beste ervaring tot nu toe! Ik kreeg dan ook een applaus toen ik ons heelhuids weer bij het hostel afzette.

862B831F-CE86-4014-B955-7B08A6323E27

Helaas was het toen weer tijd om terug te rijden naar Rainbow Beach waar ik die avond in een hostel sliep. Ik heb ondanks de regen een super tijd gehad op Fraser, de groep was geweldig en zoals onze tourguide zei: The group either makes it or breaks it on days like this. En bij ons was het gelukkig het eerste geval!

Zaterdag 24-2-2018

Vandaag stond mijn skydive op het programma, ik had mijzelf er al het hele weekend op voorbereid dat het nietdoor zou gaan vanwege het slechte weer, en na een aantal telefoontjes werd inderdaad mijn skydive afgeblazen. De teleurstelling was dan ook niet super groot al baalde ik natuurlijk wel dat ik nu niet meer boven Fraser Island kan skydiven. Mijn skydive is nu verplaatst naar 4 Maart in Brisbane. Hopelijk kan ik dan wel springen! Ik heb deze dag niet zoveel gedaan behalve naar een soort zand formatie gelopen waar je ook zicht hebt op hetstrand en rotsen wat wel mooi was. Ik ben opnieuw vroeg gaan slapen want ik zou ‘s ochtends om 7 uur weer uit moeten checken.

Inmiddels ben ik weer thuis en heb ik morgen nog lekker een dagje vrij, al staat er wel een grote schoonmaak op het programma. Maar goed, dat moet ook gebeuren!

Volgend weekend dus mijn skydive en ik zal vast nog wel wat andere dingetjes plannen!

Cheers!