Eerste week en kamperen!

28 januari 2018 - Noosa Heads, Australië

Hallo allemaal!

Opnieuw een blogje vanuit het zonnige Brisbane! Ik krijg veel vragen over hoe mijn nieuwe gezin is dus dacht, ik wijdt er een blog aan haha!

Het gezin waar ik nu verblijf bestaat uit mijn hostdad, hostmom en de 2 meiden C en M (bijna 6 en bijna 9 jaar oud). Alle 2 de meiden zitten op school wat betekent dat ik alleen de ochtend en middag na schooltijd werk. Omdat mijn hostparents ploegendiensten draaien komt het ook best vaak voor dat ik alleen ‘s middags hoef te werken en ben ik geregeld een aantal dagen achter elkaar vrij wat echt super chill is. Hallo leuke uitjes! Omdat ik dus veel vrije tijd heb, heb ik besloten om weer te beginnen in de sportschool. Ik ga nu dus 2/3x per week beginnen met krachttraining zodat ik hopelijk weer spieren opbouw! Het gezin is echt heel anders dan mijn vorige gezin. Er worden grapjes met elkaar uitgehaald en de sfeer is heel relaxed en positief.

Bij mijn vorige gezin deed ik nooit wat samen met ze, ging ik na werktijd meteen door mijn kamer omdat alles zo hectisch was en spendeerde ik mijn vrije tijd het liefst buitenshuis. Ik had ook niet echt het gevoel dat ik mijzelf kon zijn of dat ik enorm gewaardeerd werd. Ik had het absoluut niet slecht maar sinds ik hier ben merk ik pas het verschil. Ik voel mij hier zo welkom en gewaardeerd, als ik mijn hostparents help word ik altijd bedankt terwijl ze bij mijn vorige gezin niet eens merkte als ik een kast had opgeruimd bijvoorbeeld. Ik voel mij hier dus echt veel meer deel van het gezin dan alleen maar een ‘au pair’.

Zo ben ik dit weekend met ze wezen kamperen vlakbij Noosa. We vertrokken Vrijdagochtend naar Noosa en hebben daar 2.5 dag op de camping gestaan. We hebben gekayakt, gezwommen, gefietst en heerlijk bij het kampvuur gezeten. Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met een golden orb spin (yikes!), kreeg bezoek van een possum naast mij en heb gezwommen met roggen. Het was super lang geleden dat ik gekampeerd had maar het was zeker voor herhaling vatbaar. Op de terug weg zijn we nog naar Noosa zelf gereden omdat mijn hostparents mij dit graag wilde laten zien, we hebben over het strand gewandeld en lekker ergens geluncht. Ik voelde mij echt gelukkig terwijl ik in Sydney best vaak gefrustreerd was. Gelukkig was dit niet mijn laatste kampeer tripje want ze gaan er zo’n beetje iedere maand op uit met de camper!

E217B48B-9870-4902-B01F-FCA273EAB298

Brisbane zelf is best een leuke stad, al heb ik er nog niet heel veel van mee gekregen. Vorig weekend kwam Annabel naar Brisbane dus toen heb ik ‘s middags met Annabel door Brisbane gestruind, we hebben een museum bezocht en zijn naar Southbank geweest, dit is een strand/zwembad midden in de stad die door mensen is aangelegd omdat je in Brisbane zelf geen echte stranden hebt. Het was heel gezellig! En ik kan niet wachten om meer van Brisbane te ontdekken!

7A633678-F885-49CB-B1F4-2C8671CE7584

Verder staan er een aantal leuke dingen op het programma! Zo ga ik komend weekend naar Australia Zoo (de dienrentuin van Steve Irwin) met 2 andere au pairs en het weekend daarop staat Bribie Island op het programma met zo’n 15 andere au pairs. En dan het meest vette is het weekend van 22-25 Februari want dan ga ik naar Fraser Island en Skydiven!! Ik heb hier zo enorm veel zin in, ookal schijt ik ook 7 kleuren haha. Maar ik weet nu al dat het echt geweldig wordt!

Tot over een week of 2!

Kusjes.

1. Anja:
    28 januari 2018
    Fijn dat je het nu zo getroffen hebt met je gezin!! Geniet er van, je verdient het, veeel groetjes van Anja Thijs Sophie en JORIS 😎😍