Life is better at the beach.

20 oktober 2017 - Sydney, Australië

Vrijdag 13-10-2017

Australie, het land van de prachtige stranden, mooi weer, wildlife en .. de beste surfgolven!

Het was vandaag eindelijk zo ver, ik zou samen met Demi en Marleen op surfkamp gaan! We hadden hier lang naar uit gekeken dus de sfeer zat er al goed in! Om 19.00 zouden we vanaf Sydney naar Seal Rocks vertrekken. Eenmaal op de afgesproken plek zagen Demi en ik niemand van de surfschool staan. Gelukkig appte Marleen waar zij stond en zij had ook 2 Duitse jongens gevonden die mee zouden gaan. Na een aantal minuten wachten zagen we een wit surfersbusje aankomen, omdat deze nog helemaal leeg was dachten we dat we onderweg nog mensen zou oppikken. Dit bleek echter niet zo te zijn! We waren maar met zijn vijven dus bijna privé les haha.

Na 4 uur rijden kwamen we bij het huisje aan waar we zouden verblijven. Dit was een soort bungalow aan een prachtig meer (Smiths Lake). Omdat het inmiddels al 23.00 was zijn we gauw gaan slapen.

Zaterdag 14-10-2017

Onze surfinstructeur bleek een goede chef te zijn want hij maakte ons deze ochtend heerlijke pannenkoeken met Nutella en banaan! Na ons buikje rond gegeten te hebben vertrokken we naar Seal Rocks. Hier kregen we een wetsuit aan en op het strand kregen we eerst uitleg over het surfboard en een demonstratie over het staan op je surfboard. We moesten eerst een aantal keer op het strand oefenen voordat we het water in mochten. Dit was toch wel een stuk lastiger dan gedacht! Ik kreeg de goede tactiek niet helemaal onder de knie dus ik verzon maar gewoon mijn eigen manier van opstaan :-). In de ochtend hebben we ruim 2 uur in het water gelegen en in die tijd is het mij zo'n 10x gelukt om op te staan, wat ik al een hele prestatie vond!

IMG_0065

Na de lunch en kleine siësta was het tijd om weer het water in te gaan. Echter was het tij veranderd en kregen we eerst weer een uitleg over wat te doen. Het water en de golven waren nu een stuk hoger wat betekende dat we niet meer vanaf de zandbank de golven konden pakken. We moesten nu echt naar de golven toe peddelen wat heel zwaar was. Ik wist niet dat de zee zo krachtig kon zijn. Ik ben vaak van mijn surfboard afgeslagen wat betekende dat ik weer opnieuw tegen de golven in moest peddelen. Na zo'n 1.5 uur vechten tegen de golven en 5 liter zeewater ingeslikt te hebben hielden we het voor gezien. We beklommen nog de vuurtoren waar we een prachtig uitzicht hadden en we werden getrakteerd op een walvis die uit het water sprong, wat een fantastisch gezicht!

Na een heerlijke douche aten we burrito's en hadden we nog een hele gezellige avond!

IMG_0067

Zondag 15-10-2017

Na ons heerlijke ontbijtje vertrokken we rond 9.30 om naar een ander strand te gaan. Gisteren was het erg bewolkt maar vandaag scheen gelukkig de zon. Ik had van gisteren zoveel spierpijn dat het surfen niet echt van een leien dakje ging. Maar ondanks de opnieuw hoge golven is het mij toch weer een aantal keer gelukt een golfje te pakken! Terwijl we aan het surfen waren zag ik ineens een aantal vinnen uit het water komen, dolfijnen! Ze zwommen op nog geen 10 meter afstand van ons wat echt heel gaaf was. Dus we hebben walvissen en dolfijnen gezien, mijn weekend kon niet meer stuk!

Na onze lunch vertrokken we om 2.00 weer richting Sydney. Ondanks de vele blauwe plekken en spierpijn was het een heel geslaagd weekend!

Inmiddels beginnen de temperaturen hier gelukkig ook op te lopen, vanaf volgende week wordt het alleen nog maar 24+ C! De lente is dus in volle gang wat echt heel fijn is! Ik kan niet wachten om lekker op het strand bij te bruinen want Life is better at the Beach!

IMG_0066

IMG_0068