Byron Bay + The Gold Coast

21 januari 2018 - Brisbane, Australië

Hooii allemaal!

Vanaf nu geen blogjes meer vanuit Sydney maar vanuit het warme Brisbane! Maar voordat ik jullie daar wat meer over vertel eerst een update over mijn vakantie naar Byron Bay en The Gold Coast! Veel lees plezier!

Donderdag 11-1-2018

Gisteravond heb ik afscheid genomen van de kids, Kai moest huilen en zei: I don’t want you to go! Dat brak mijn hart wel een beetje! Vanochtend ging mijn wekker om 04:00 wat erg vroeg was! Mijn hostmom bracht mij naar het vliegveld en na het afscheid kon dan mijn reis beginnen! Het is een gek idee dat ik Sydney voorlopig niet meer zal zien.

Mijn vlucht naar Byron Bay duurde maar een uur dus die vloog letterlijk voorbij! Aangekomen in het hostel kon ik nog niet inchecken dus ik heb even het dorpje verkend. Byron Bay is een schattig klein surfersdorpje waar je vooral veel relaxte hippie mensen tegen komt. Vooral ‘s avonds spelen er veel straatartiesten en de sfeer is heel gemoedelijk.

Eenmaal in het hostel aangekomen heb ik een snorkeltour geboekt voor de volgende dag en ontmoette ik een Duits meisje die vroeg of ik de volgende ochtend de zonsopgang met haar wilde kijken bij de vuurtoren, ookal betekende dit dat ik opnieuw vroeg op moest, het leek mij heel gaaf!

Vrijdag 12-1-2018

ik stond vandaag opnieuw rond 04.00 op om naar de vuurtoren te gaan. Het was zo’n 45 minuten lopen maar het was al snel duidelijk dat het een populaire gebeurtenis was want er waren meer mensen met hetzelfde idee. Rond 06.00 kwam de zon op en het was echt prachtig om te zien! De vuurtoren kreeg hierdoor een mooie gloed over zich heen. Na weer 45 minuten terug wandelen heb ik nog even boodschappen gedaan en ben ik terug gegaan naar het hostel.

2E6E4409-6150-4EDF-A31B-150A4D419DCB

Om 11.00 werd ik opgehaald om te gaan snorkelen. Nadat ik mijn wetsuit, snorkels en flippers aan had vertrokken we in een speedboot richting Julian Rocks. Nog geen 5 minuten later zagen we al een aantal dolfijnen dus het begon al goed! Na 10 minuten varen kwamen we aan op de snorkel plek. Ik vond het best wel spannend omdat vooraf verteld was dat er een kleine kans zou zijn dat we haaien zouden zien. Vanaf het moment dat ik het water insprong totdat ik weer de boot in kwam heb ik allemaal verschillende vissen gezien. Heel bijzonder! Op een geven ogenblik riep de instructeur dat hij een schildpad zag en inderdaad op nog geen 2 meter afstand zwom er eentje voorbij! We hebben in totaal 2 verschillende soorten schildpadden gezien. Ook spotte we veel grote roggen en wobbegong haaien (die letterlijk alleen maar op de bodem liggen). Maar tegen het einde aan riep de instructeur ineens dat we dicht bij elkaar moesten blijven omdat er een andere soort haai rond zwom die niet heel vaak gezien wordt. Mijn hartslag ging toen wel even omhoog en ik heb inderdaad een haai van zo’n  1.5/2 meter gezien. In mijn herinnering was het een Dusky Shark. Heel gaaf maar ook doodeng! Na weer heelhuids te zijn teruggekeerd ben ik nog even naar het strand geweest.

Zaterdag 13-1-2018

Vandaag heb ik niet zo veel gedaan. In de ochtend heb ik een poging gedaan tot op het strand liggen maar er stond teveel wind. Dus toen heb ik de middag in de tuin van het hostel gespendeerd. Heel vervelend!

Zondag 14-1-2018

in de ochtend heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar de vuurtoren gefietst wat echt zwaar was aangezien de vuurtoren op een grote heuvel staat. Vlakbij de vuurtoren ligt het meest oostelijke puntje van Australie dus daar ben ik uiteraard heen gelopen. Hierna heb ik een lekker ijsje gegeten en ben ik op de fiets naar Fishermans’s lookout point gereden. Daarna begon het te regenen dus heb ik op mijn hostelkamer filmpjes gekeken.

Maandag 15-1-2018

Vandaag stond er een tour naar Nimbin op het programma. Nimbin ligt op zo’n 1.5 uur rijden van Byron Bay en het is een echt oud hippie dorpje. Men zegt dat de tijd daar stil staat sinds 1973. Onderweg naar Nimbin stopte we nog bij Killen Falls, een mooie waterval waar we ook nog schildpadden zagen. Het was heel apart om in Nimbin rond te wandelen, alles was heel kleurrijk en zo’n 70% van de mensen die daar rondlopen zijn stoned. De andere 30% is toerist haha. Omdat Nimbin heel klein is waren we met een uurtje weer klaar en kregen we nog een lekkere hamburger van de BBQ,

60DF4807-B617-43DB-81E8-C4FC766993F6

Dinsdag 16-1-2018

Om 10.00 heb ik uitgecheckt en werd ik opgehaald om naar de Gold Coast te gaan. Ik kwam daar rond 12 uur aan dus ik heb eerst even geluncht en weer boodschapjes gedaan. Na ingecheckt te zijn kwam ik tot de conclusie dat dit hostel de prijs krijgt voor smerigste hostel in The Gold Voast. Overal schimmel en het was heel vies, kakkerlakken liepen door de keuken en het leek alsof ze al een jaar niks schoon hadden gemaakt. Ik besloot al snel dat ik hier alleen zou slapen en verder zoveel mogelijk weg zou zijn. The Gold Coast is echt heeeel anders dan Byron Bay. Hier staan veel hoge gebouwen, veel winkels, veel clubs en dat is nou niet echt mijn ding haha.

Woensdag 17-1-2018

Ik werd om 12.00 opgehaald voor een tour door het regenwoud. We reden naar Springbrook National Park, een regenwoud waar zich ook de NaturalBridge bevind. Een gat in de rotsen waar een waterval doorheen stroomt. Dit was heel mooi om te zien, vervolgens gingen we wat eten en drinken bij een schattig cafeetje, heerlijke scones! Na de scones zijn we verschillende uitkijkpunten geweest waar je watervallen kon spotten. Om 18.00 was ik weer terug in mijn hostel.

A901E374-9755-49B2-89F7-1D3D6AD55A85

Donderdag 18-1-2018

Na mijn ontbijt werd ik weer opgehaald voor mijn volgende tour! We reden naar Mt.Tamborine waar we opnieuw door een prachtig stuk regenwoud liepen. Onderweg heb ik veel geleerd over alle dieren en planten die hier leven. Onze gids liet ons ook nog de funnelweb spider zien, de giftigste spin ter wereld! Hier kreeg ik wel even rillingen van! Na Mt. Tamborine kregen we een lesje boemerang gooien, dit is toch lastiger dan ik dacht! Toen was het tijd voor een snack, weer heerlijke scones! Mij hoor je niet klagen haha. Vervolgens reden we naar Lamington Park, opnieuw weer een prachtig regenwoud en zagen we wilde kangoeroes. Na een korte wandeling reden door een mooie vallei naar onze locatie voor de lunch. Er werd een heerlijke steak met pasta salade voor mij gemaakt en deze smaakte perfect, Na de lunch reden we naar een dorpje met een schattig winkelstraatje waar je allemaal lokale producten kon kopen en proeven. Na wat fudge geproeft ge hebben was het tijd voor het laatste onderdeel van de tour. We reden naar O’Reilly’s Platform. Een beroemd hotel met een interessante achtergrond daar deden we een treetop walk en mochten we papegaaien voeren!

BC739AFD-62B0-4641-A449-7E3DF062D277

Vrijdag 19-1-2018

‘s Ochtends ben ik naar Currumbin Wildlife Sanctuary geweest, een mooie dierentuin waar ik bijna 4 uur rond gewandeld heb. Ze hadden onder andere een leerzame reptielen show een een vogel show. Nadat ik de bus weer terug gepakt had heb ik nog even wat zonnestralen meegepakt op het strand voordat ik ging slapen. Mijn vakantie zat er nu echt op en morgen zou ik starten bij mijn nieuwe gezin. Super spannend!

Zondag 21-1-2018

Gisteren ben ik dus aangekomen bij mijn nieuwe gezin in Brisbane. Ik werd heel leuk onthaald door de meiden met mooie tekeningen. Ook de ouders waren echt heel leuk en ik voelde mij meteen heel welkom. Dit gezin is echt zo anders dan mijn vorige gezin! Ze doen heel veel samen en betrekken mij daar nu al helemaal bij! Ik kan niet wachten wat de komende maanden mij gaat brengen!

Liefs,

1. Marja:
    21 januari 2018
    Geweldige belevenissen. Veel plezier bij je nieuwe stek.