Down Under!

16 juli 2017 - Sydney, Australië

Hello Everyone!

*Heeeele lange blog*

Dan nu toch echt mijn allereerste blog uit Australie!

Maandag 10 Juli was het dan eindelijk zo ver, mijn avontuur kon eindelijk beginnen! Ik werd door mijn moeder, tante, nichtje en vriendin afgezet op Schiphol. Ik zou om 18.30 mijn eerste vlucht hebben naar Frankfurt. Omdat we bang waren voor de enorme drukte op Schiphol waren we redelijk vroeg vertrokken maar dit bleek uiteindelijk mee te vallen. Na een hapje en een drankje was het tijd om afscheid te nemen. Het was heel erg vreemd om alleen door de douane te gaan, dit maakte het allemaal heel erg definitief.

Eenmaal bij de gate aangekomen bleek het vliegtuig vertraging te hebben, wat meteen heel veel stress opleverde want ik had op Frankfurt maar een uur overstaptijd. We vertrokken uiteindelijk pas 19.15 ipv 18.30.. wat betekende dat ik rond 20:00 zou aankomen en het boarden naar Bangkok begon ook om 20.00.... S-T-R-E-S-S. Gelukkig was ik niet de enige die hetzelfde vliegtuig moest hebben dus ik was in ieder geval niet alleen haha.

Op Frankfurt heb ik een sprintje getrokken naar het vliegtuig en toen ik aankwam bleek deze ook vertraging te hebben... helemaal voor niks de longen uit mijn lijf gerend haha. Dit was de eerste keer dat ik in zo'n groot vliegtuig zat en er was genoeg entertainment aan boord. De eerste vlucht duurde 10 uur, waarvan ik er 3 geslapen heb. En de rest heb ik doorgebracht met films en spelletjes. We kregen ook avondeten (Green curry) en ontbijt en 1x een snack. Ik denk dat ik 80% heb weggegooid Thanks maagverkleining haha!

Op Bangkok had ik een overstap van 6 uur, ik heb nog wat series gekeken en een beetje rondgelopen op het vliegveld. En toen was het tijd voor mijn laatste 8 uur durende vlucht. Van deze 8 uur heb ik er weer 3 geslapen en opnieuw wat films gekeken. Om 07.00 was ik toen toch echt in Sydney!

Op het vliegveld werd er op dat moment gefilmd voor Border Security, maar helaas geen filmploeg gezien haha. Ik was echt heel snel door de douane heen en in de aankomsthal stond Christelle (hostmom) al op mij te wachten. Geloof het of niet maar het was echt super koud die ochtend, ik dacht even dat ik gewoon in Amsterdam was uitgestapt haha.

Aangekomen in het huis nam ik mijn plekje in in de logeerkamer aangezien de huidige au pair (Charlotte) nog de andere kamer bezet hield, zij zou 2 dagen later weg gaan.

De kinderen waren nog op de opvang dus ik heb een uurtje geslapen en ik heb een rondje gelopen met Charlotte. Daarna samen met Charlotte de kids opgehaald en kennis gemaakt. Charlotte en ik zijn toen ergens in een café wezen eten, die blik toen ik zei dat ik vol zat na 5 happen kip: priceless haha. Ik ben die avond vroeg gaan slapen.

Om 8 uur werd ik wakker door allemaal vogel geluiden die ik nog nooit gehoord had, echt heel bijzonder! Ik ben samen met Charlotte, Oceane en Kai naar een cafeetje geweest met speelruimte, en daarna zijn we naar de bibliotheek gegaan.

'S middags hebben we in de tuin gespeeld,  het huis is gebouwd op rotsen en je moet dus met een speciale lift naar beneden om in de tuin te komen. Het is net een kabelbaan haha.

Vrijdag was het dan toch echt tijd om auto te leren rijden. Ten eerste moest ik links leren rijden, ten tweede is dit een automaat wat ik nog nooit gedaan heb, en ten derde is deze auto 2x zo groot als mijn vorige auto. 3 uitdagingen in 1... maar het ging verrassend goed! We zijn naar het plaatsje Miranda geweest, waar we even geshopt hebben en daarna zijn we naar Cronulla gereden. 'S middags ben ik met Christelle en de kids naar een indoor speeltuin geweest, toen had ik echt even tijd om ze te leren kennen. De kinderen doen net alsof ze mij al jaren kennen, dan kan je echt zien dat ze het gewend zijn om een au pair te hebben. Charlotte ging later die middag naar huis. Dit betekent dat ik nu niet meer kan 'afkijken'!

Maandag doen Christelle en ik het nog samen maar daarna is het up to me!

Zaterdag heb ik afgesproken met Demi, een andere Nederlandse Au-pair die hier 10 km vandaan woont. We zijn samen naar Cronulla Beach geweest, met onze voeten in de zee gestaan (brrr) en lekker gewandeld. Was erg gezellig!

IMG_0035

Zondag ben ik met Demi en Maud (ook NLse Au-pair) Sydney ingegaan. We zijn eerst naar Opera House geweest en Harbour Bridge, toen een stukje door de Botanic Gardens gelopen, winkelstraat in geweest en als klap op de vuurpijl spontaan naar Bondi Beach geweest! En wauw wat een mooi strand is dat! Ik ben groot fan van Bondi Rescue dus ik moest natuurlijk wel op de foto met 2 lifeguards! Je kon mij niet blijer maken haha.

IMG_0041

IMG_0038

IMG_0039

IMG_0042

Toen samen met Demi nog een Franse Au-pair ge-meet dus we hebben er een lange dag op zitten!

Vanaf morgen begint dus mijn echte werk week en ik ben heel benieuwd of ik het allemaal kan handelen! Het is wel super fijn dat ik al een aantal meiden heb leren kennen!

Volgende week op de planning: Whale watchen en Featherdale Zoo!

Cheers!

1. Nathalie:
    16 juli 2017
    Hee Esmee!
    Leuk om met je mee te lezen. Prachtig avontuur en wat heb je al leuke mensen ontmoet en leuke dingen gedaan! Geniet ervan en looking forward to yr nxt blog!
  2. Jolanda De Best:
    16 juli 2017
    Hey Esmee,gaaf om wat te lezen over je eerste dagen in Australië! Wat fijn dat je nu al contact heb met andere meiden.Hoe vind je de ouders van de kids?Klikt het met hun?
    Heel veel liefs van Jolanda