Don't call it a dream, call it a plan.

23 juli 2017 - Sydney, Australië

G'day Mates!

Ik zit hier inmiddels alweer bijna 2 weken, het lijkt wel of de tijd voorbij vliegt!

Deze week was mijn eerste echte werk week alleen en ik moet eerlijk zeggen dat dit best wel pittig is! Ik dacht dat ik wel wat gewend was maar het is toch wel heel anders als je 3 eigenwijze kinderen de hele dag onder je hoede hebt én ook nog moet zorgen dat het huishouden niet achter blijft. Respect voor alle papa's en mama's op de wereld! Ik zal in deze blog mijn werk week beschrijven zodat jullie weten wat ik ongeveer doe op een dag.

Maandag: Om 7.30 word ik boven verwacht maar vaak ben ik er al om 7.15 omdat ik anders teveel moet haasten. Ik zorg er voor dat de kinderen ontbijt krijgen en probeer ondertussen zelf ook nog iets voedzaams naar binnen te krijgen, terwijl ik de kinderen 10 keer terug aan tafel moet zien proberen te krijgen. Ik controleer de tassen en om 8.00 moeten we de deur uit om Kai naar de opvang te brengen. Het in de auto zetten van de kinderen is al een heel gedoe op zich. Oceane en Kai moeten aan de hand blijven anders lopen ze weg en Amaya zit in de draagzak. Het kost mij nu dan ook vaak ruim 10 minuten voordat ik ze alle 3 in de auto heb zitten...                              Rond 8.30 hoop ik Kai dan afgezet te hebben zodat ik met Oceane en Amaya naar een cafeetje kan met speelruimte om even een klein uurtje te spelen (en bananenbrood te eten yummy). Want om 10.00 heeft Oceane boven dat cafeetje 'dansles'. Als Oceane dan klaar is gaan we weer op naar huis voor de lunch en om lekker te spelen. Om 17:00 vertrek ik weer van huis om Kai op te halen en dan is het tijd voor het avondeten. Rond 18.00/18.15 ben ik klaar met werken.

Dinsdag: Ik start weer met het ontbijt en breng alle kinderen deze dag naar de opvang, bij thuiskomst staat er een grote wasmand op mij te wachten want Dinsdag is wasdag! Na 100 wassen te hebben gedraaid en opgehangen te hebben is het relax tijd voor mij. Het plan is om dan even lekker te gaan lopen in de buurt en als het beter weer wordt dan ga ik vast het strand opzoeken. Om 17.00 haal ik de kinderen weer op en is het weer tijd voor avondeten. Overigens heeft mijn hostmom al deavond ervoor eten voor de kinderen en mij gemaakt dus dat is enkel een kwestie van opwarmen :)

Woensdag: Is exact hetzelfde als DInsdag.

Donderdag: Op Donderdag kan ik ' ochtend iets rustiger aan doen omdat Oceane pas om 9 uur opgehaald word door de taxi voor preschool. Als Oceane opgehaald is ga ik met Kai en Amaya naar Playgroup, Daar kunnen de kinderen 2 uur lang met elkaar spelen en de ouders  kunnen dan een beetje met elkaar kletsen. Al val ik daar wel een beetje buiten. Na die 2 uur is het weer tijd voor lunch en komt Oceane weer terug. En dan moet ik zorgen dat ze elkaar die middag niet afslachten. Maar écht die kunnen niet samen spelen..

Vrijdag: Ontbijt en Oceane wordt weer opgehaald door de taxi. Dan is het de bedoeling dat ik met Kai en Amaya naar de bieb ga voor toddlertime (interactief voorleeshalfuurtje). Dat is deze week niet gelukt omdat meneer Kai een woede aanval kreeg midden in de bieb en ik dus met gierende banden weer naar huis ben gereden. Lunchtijd en Oceane komt weer terug. Dan is het weer demiddag overleven en zorgen dat de kids avond gegeten hebben. En dan.... WEEKEND.

Dit weekend was weer echt supertof. Op Zaterdag ben ik met Maud, Demi, Joosje, en Lotte de Coogee to Bondi walk gaan doen. Dit is denk ik de meeste bekende wandeltocht van Australie. 2 uur lopen langs de kust en stranden was zeker geen straf. Wát een mooi uitzicht! 68 trappen en 25.000 stappen verder kwamen we dan weer op Bondi aan en hebben we lekker in het zonnetje ijs gegeten.

IMG_0043

IMG_0044

IMG_0045

Alle stranden waren overigens dicht vanwege de woeste golven.

Zondag zijn we met 4 andere au pairs naar Featherdale wildlife park geweest. Daar hebben we Kangaroos gevoerd en ge-aaid en koala's gezien. Helaas niet vastgehouden want dat kon hier niet, je kon ze alleen aaien voor $20.. nah bedankt. De dierentuin zelf was best wel klein dus we waren er snel doorheen. We hebben nog even een rugzak geshopt voor mij en toen was het weekend alweer voorbij. IMG_0046

IMG_0047

Ik ben overigens heel erg blij met de meiden die ik tot nu toe ontmoet heb, ik was van te voren heel erg bang dat ik geen vrienden zou maken en dat ik daardoor hele erge heimwee zou krijgen. Nooit gedacht dat we ieder weekend er met zijn alle op uit zouden gaan en zoveel lol zouden hebben. Ik doe dingen die ik een jaar geleden nooit gedaan zou hebben en daar ben ik best trots op! Dus thanks girls!

X

1. Elizabeth Voorberg:
    23 juli 2017
    Heftig die Kids. Zijn dus echte handenbinders. Over een jaar vindt je het normaal. Heel veel succes, gaat wel lukken als ik dit zo lees
  2. Heleen:
    23 juli 2017
    Hoi esmee, leuke verslagen en fijn dat je het zo naar je zin hebt
    De foto's zijn om jaloers te worden
    Groetjes van ons allemaal xxx
  3. Miranda:
    Ik ben mega trots op je
  4. Marieke:
    23 juli 2017
    Leuk om je verhalen te lezen. Wat een makkie zijn die rozemarijn kinderen dan toch hè?
  5. Bianca:
    23 juli 2017
    Laat de kinderen je niet gek maken hoor komt goed. Genietse van de dingen die je meemaakt.
  6. Miranda:
    24 juli 2017
    Ik heb je blog gelezen.Ik moet lachen omdat je de kinderen veel werk vindt,en dan al dat wasgoed nog .....Je bent niks gewend hahahaha .dikke knuf van je omaatje .
  7. Pieta:
    30 juli 2017
    Hoi esmee heel leuk die verslagen ontzettend leuk om te lezen .
    Ben trots op je werkse en geniet ervan.gr pieta