To do list & bucketlist

22 april 2017

Hallo allemaal!

Alhoewel het nog 4 maanden duurt voordat ik in het vliegtuig stap ben ik al druk bezig met alle voorbereidingen. Er moet echt zoveel geregeld worden dat ik zelf soms het overzicht een beetje kwijt ben. Vandaar deze blog om alles op een rijtje te zetten, ik ben namelijk doodsbang dat ik iets belangrijks vergeet.

De onderstreepte dingen zijn al geregeld
To do list:
Visum
Vliegticket
Reis- zorgverzekeringverzekering

Dit is nogal een lastig dingetje.. Het is namelijk enorm verwarrend of je je Nederlandse zorgverzekering moet opzeggen of niet als je een jaar (of 2 ) weg gaat, na wat mailtjes en belletjes met de zorgverzekeraar en de Sociale Verzekeringsbank ben ik nog niet veel wijzer. Ik heb dus wat mede au pairs ingeschakeld en ben tot de conclusie gekomen om mijn NLse verzekering gewoon aan te houden en mij daar bovenop nog extra te verzekeren. Dit moet ik de komende weken gaan regelen.
Internationaal rijbewijs aanvragen.
Oh oh, ik moet dus ook links gaan rijden daar, dat wordt heel veel oefenen daar. Ik schijt nu al 7 kleuren, maar aangezien ik daar echt een auto nodig heb om de kids rond te rijden en uiteraard er zelf op uit te gaan heb ik niet veel keuze..
Australische rekening openen en een nieuwe simkaart kopen.
gelukkig helpt mijn gastgezin daarbij! Dat betekent wel dat ik een ander telefoonnummer krijg maar whatsappen kan gewoon naar mijn normale nummer!

Ik geloof dat dat de regel-dingen wel waren, dan nu het leuke gedeelte!
Mijn 'bucketlist', of terwijl: Wat wil ik allemaal gaan zien in Sydney en de rest van Australië!
Mochten jullie aanvullingen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Bondi Beach, Uiteraard voor de gebruinde strandwachten en surfdudes Gelukkig is het maar een uurtje rijden naar dit beroemde strand!
Opera House.
Koala's aaien en Kangaroos voeren
Blue Mountains, schijn je mooi te kunnen wandelen en mooie watervallen bezoeken!
Whitsunday eilanden, schijnt 1 van de mooiste eilanden van Australië te zijn met helderblauw water en schildpadden!
Duiken in het 'Great Barrier Reef'
The Great Ocean Road, de mooiste kustroutes van de wereld!, overigens is deze route 240 km lang haha.
Fraser Island
Alice Springs bewonderen, en dan uiteraard vanuit een luchtballon

En dan ben ik geloof ik nog niet eens op de helft van wat ik allemaal wil zien haha. Ik ben benieuwd hoeveel ik er van dit lijstje kan af kruisen aan het einde van dit avontuur!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    23 april 2017
    Wil je graag volgen in dit avontuur ☺
  2. Marieke:
    14 mei 2017