Start Blog

22 april 2017 - Rijnsburg, Nederland

Hallo allemaal!

ik heb deze blog aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn avonturen in Australië!
Een aantal jaar geleden spookte het al door mijn hoofd dat ik graag naar Australië zou willen om daar als au pair te gaan werken. Ik was bijna klaar met de opleiding pedagogisch medewerker en ik wist niet zo goed wat ik daarna wilde doen.
Echter hield mijn onzekerheid mij tegen om daadwerkelijk aan de slag te gaan met mijn droom en ik ging aan de slag bij mijn voormalige stage, een kinderdagcentrum voor kinderen/jongeren met een (meervoudige) beperking.
Ik werk daar nu 2 jaar als oproepkracht met veel plezier maar ik wilde graag meer zekerheid qua uren, dus stuurde ik een aantal sollicitaties de deur uit met als uitkomst een baan voor 24 uur per week op een Mytylschool. Omdat dit een contract tot de Zomervakantie is begon het au pair avontuur weer te kriebelen. En dit keer besloot ik wél door te zetten!
Als ik het nog een keer wilde doen dan was nu het moment!

2 weken geleden ben ik mijn zoektocht naar een gastgezin begonnen. Ik twijfelde heel erg of ik het via een organisatie wilde regelen óf alles zelf wilde doen. Omdat een organisatie erg veel geld kost besloot ik het eerst zelf te proberen.
Ik heb mij aangemeld op verschillende Facebook groepen voor au pairs in Australië en daar heb ik mijn advertentie geplaatst. Ik had alleen nooit verwacht zoveel reacties te krijgen! Binnen een paar dagen was ik door zo'n 50 families benaderd!
Toen moest ik nog beslissen in welk deel van Australië ik graag zou willen verblijven, Melbourne viel al snel af ivm het klimaat (niet heel warm en vaak regen). Uiteindelijk kwam ik op 3 steden uit: Sydney,Brisbane en Perth.

Ik kwam al snel in contact met een familie in een suburb van Sydney! Na een Skype gesprek van 30 minuten wist ik het zeker: Bij deze familie wil ik graag verblijven!
Ze wonen in Como en hebben 3 kinderen: Oceane (Meisje van 4 met Down Sydroom), Kai (Jongen van 2) en Amaya (Meisje van dan 10 maanden oud).
Ze wonen dus in Como aan de Georges rivier. Het is ongeveer 20 minuten rijden tot het dichtstbijzijnde strand (Cronulla Beach) maar om af te koelen hebben ze ook een zwembad in de tuin haha. Ik heb een eigen slaapkamer en badkamer en ik heb een auto tot mijn beschikking.

Na goed contact te hebben gehad heb ik mijn vliegticket en visum geregeld (au portemonnee).
Ik zal 10 Juli via Frankfurt en Bangkok reizen naar Sydney, daar zal ik 12 Juli 's ochtends aankomen!

Zodra er meer nieuws is zal ik een update plaatsen!
Ik hoop dat jullie mij allemaal willen volgen in dit grote avontuur!

Liefs,
Esmee