Every end is a new beginning.

8 januari 2018 - Sydney, Australië

* Maak jezelf klaar voor een enorme blog!*

Hallo allemaal!

Het is dan nu echt tijd voor mijn laatste blog vanuit het prachtige Sydney. De stad waar ik wel een beetje (heel erg) verliefd op ben geworden, waar ik mij inmiddels helemaal thuis ben gaan voelen en die ik zo ontzettend zal gaan missen. Nog maar 2 dagen en dan moet ik afscheid nemen van de plek waar ik mijn avontuur startte, niet wetende wat het mij zou brengen en waar ik helemaal niet zeker van was of ik het überhaupt vol zou houden. Ik ben inmiddels 6 maanden van huis en ik kan alleen maar zeggen dat ik zo ontzettend gegroeid ben als persoon in die 6 maanden. Ik doe dingen die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Ik heb de meest fantastische mensen ontmoet en de meest geweldige dingen gedaan. Ik kan oprecht zeggen dat deze beslissing de beste beslissing tot nu toe in mijn leven is geweest. Voordat ik te emotioneel wordt zal ik maar gauw beginnen met wat ik de laatste 3 weken hier gedaan heb.

Zaterdag 23-12-2017

Vandaag ben ik even de stad in geweest om wat dingetjes te scoren bij Paddy’s market. Het weer was echt heerlijk (33 graden)! Daarna zijn we onze Unix mutsen gaan ophalen voor de nieuwjaarsduik op 1 Januari. Om 17.00 gingen we met een grote groep weer naar de karaoke bar.  A 3 uur lang zingen as het tijd om wat te eten en alcohol in te slaan want we zouden daarna nog uit gaan. Het werd nog een hele gezellige avond want ik lag pas om 04.00 in mijn bedje.

Zondag 24-12-2017

Na maar 3.5 uur slaap stond er een coastal walk op het programma. Echter was het zo ontzettend warm (39 graden) dat we alleen maar naar Manly Beach gegaan zijn. We lagen net heerlijk 30 minuten op het strand toen het begon te regenen en onweren. Dus snel weer terug naar de trein en toen zijn we maar in Cronulla frozen yoghurt gaan eten, je moet toch wat haha. Een dag met veel plannen maar waar niks terecht is gekomen!

Maandag 25-12-2017

Het is vandaag kerst maar zo voelt het echt totaal niet. Het is gewoon heel gek om in een shirtje en korte broek kerst te vieren. ‘S ochtends hebben de kids cadeautjes uitgepakt. Ik had voor Oceane een dvd van The Wiegels gekocht, voor Kai een trein en Amaya kreeg een gitaartje. Dit vonden ze gelukkig heel leuk! Ik kreeg een lekker geurtje en een hand crème! ‘S middags had ik een kerstlumch met de familie en daarna ben ik naar Cronulla gereden voor een kerst picnknick met Kira, Annabel en Maryam en haar vriend. Echter was het weer niet top dus toen het begon te regenen ben ik weer naar huis gegaan. Ik mistte wel echt het warme kerstgevoel dat je gezellig met familie viert!

Dinsdag 26-12-2017

Deze dag noemen ze geen 2de kerstdag maar Boxing Day. Ik ben gaan shoppen omdat ze overal veel korting hadden. Maar het was overal zo druk dat ik uiteindelijk met alleen maar een nieuwe koptelefoon naar huis ben gegaan. Ik heb deze dag verder niks bijzonder gedaan.

Zaterdag 20-12-2017

Via Facebook kwam ik in contact met een Nederlands meisje die vandaag de Manly to Spit coastal walk wilde gaan doen, dezelfde walk als die ik vorige week wilde toen maar omdat het toen zo heet was niet gedaan had. Dus ik besloot met haar mee te gaan. Het was die dag weer lekker warm (31 graden) en volop zon waardoor Dewaele echt heel zwaar was. Tijdens deze 4 uur durende walk hadden we wel hele mooie uitzichten over Sydney dus ik was ondanks het vele zweten erg blij dat ik het toch gedaan had.

4D0128C1-61F4-4374-989B-6F0E05A626E2

Zondag 31-12-2017

vandaag was het eindelijk  zo ver, Oud en Nieuw in Sydney! Ik had hier best lang naar uit gekeken omdat het in Sydney natuurlijk groots gevierd wordt! Na mijn tas ingepakt te hebben ben ik rond 12 uur van huis gegaan om naar het park te gaan waar we het vuurwerk zouden bekijken. De andere meiden zouden wat later komen dus ik had de belangrijke taak om een goed plekje uit te zoeken en deze met mijn leven te bewaken ;-). Ik had gelukkig een perfect plekje gevonden en al gauw kwam Marleen mij gezelschap houden. We hebben samen heerlijk in de zon gelegen en een kaartspelletje gedaan. Even later kwamen ook Kira, Maryam + vriend, Annabel + vriend en Demi + ouders en broertje ons vergezellen. Demi haar ouders trakteerde ons op heerlijk Thais eten. De tijd vloog echt voorbij en om 9 uur was het eerste vuurwerk al speciaal voor kinderen, wat al tof was. Om 12 uur barstte dan het echte vuurwerk los en het was echt prachtig! Ik kreeg er helemaal kippenvel van. De vuurwerkshow duurde ongeveer 15 minuten en iedereen was helemaal opgetogen. Rond 12.45 zijn we net als de andere 1.5 miljoen mensen naar de trein gelopen. Bizar hoeveel mensen er dan over straat lopen! Het was echt een geweldige avond.

4B239D01-82EF-4043-B0E7-22EB09B5DA5C

Maandag 1-1-2018

Na kort uitgeslapen te hebben zou ik met Demi + familie gaan lunchen bij Pancakes on the Rocks. Toen ik in de trein zat kreeg ik echter een berichtje van Demi dat ze zich verslapen had. Ik besloot toen om maar alvast naar Bondi Beach te gaan want daar zou in de middag ook de nieuwjaarsduik plaats vinden. Na weer heerlijk bijgedrukte te zijn kwamen de andere meiden ook en zagen we steeds meer oranje Unox Mutsen tevoorschijn komen.. om 16.00 was het dan zo ver, na het Wilhelmus gezongen te hebben rende we met zijn alle het water in, zo’n 500 Nederlanders met Unox mutsen op. Je kan wel nagaan hoe iedereen op het strand naar ons keek. Iedereen juichte voor ons en filmde het hele gebeuren, zelfs de film ploeg van Bondi Rescue heeft het gefilmd. Dus grote kans dat we in het nieuwe seizoen op tv te bewonderen zijn haha. Na opgedroogd te zijn gingen we naar Sidebar waar ze Nederlandse bitterballen serveerde en waar er een Nederlandse avond georganiseerd was. Ik was echter best moe en ik moest de volgende dag gewoon werken dus ik ben vroeg naar huis gegaan.

Zaterdag 6-1-2018

Vandaag ben ik met Marleen eerst naar het Museum of contemporary arts geweest. Dit is een gratis museum in de stad waar ze allemaal rare kunst tentoon stellen. Daarna zijn we naar Pylon lookout point geweest waar je een prachtig uitzicht had over het Opera House en de stad zelf. Uiteraard heb ik afscheid genomen van het Opera House en de Harbour Bridge, en na een ijsje zijn we richting huis gegaan. ‘S avonds ben ik nog uit geweest in de stad.

BD5EC560-6D0F-4074-A71C-ED1A341F6B71

Zondag 7-1-2018

Het zou vandaag ruim 40 graden worden en omdat het mijn laatste weekendje dagje was wilde ik nog heel graag een laatste keer naar Bondi Beach. Wat toch echt wel een van mijn favoriet stranden was in Sydney (ik als groot fan van Bondi Rescue haha). Gelukkig wilde Marleen mij wel vergezellen op deze bloedhete dag. Het was zo warm dat we om de 20 minuten een duik in zee namen om af te koelen. Na weer bijgebruind te zijn was het tijd om lekker bij de Thai te eten en ook afscheid te nemen van Bondi Beach en Marleen! Al zal het vast niet de laatste keer zijn dat we elkaar zagen ;). Overigens stuurde Marleen mij vandaag een berichtje dat er gisteren een witte haai gespot was op Bondi Beach.. op de dag dat wij er dus ook waren.. scary!

Vandaag is de nieuwe au pair gearriveerd en het is echt een vreemd idee dat ik de kids aan haar moet overdragen. Ik besef nog niet helemaal dat ik over 2 dagen deze familie verlaat na 6 maanden met ze gespendeerd te hebben. Maar ik ben er wel echt aan toe om ergens anders heen te gaan al vind ik het echt niet leuk dat ik al mijn vrienden hier moet achterlaten. Nog 2 dagen en dan vlieg ik naar Byron Bay voor 5 dagen en dan ga ik met de bus naar The Gold Coast voor 4 dagen. Ik heb er heel veel zin in. Op 20 Januari start ik dan bij mijn nieuwe gezin!

Goodbye Sydney!

1. Jolanda De Best:
    8 januari 2018
    Wauw Esmee.....wat een verhaal weer!
    Ik wens je alvast een hele fijne vakantie en heel veel plezier bij het nieuwe gezin.
    Liefs van Jolanda
  2. Anja:
    8 januari 2018
    We genieten altijd van je mooie foto's en verhalen! Maar wat gaat de tijd snel he. Deze ervaringen nemen ze je nooit meer af. Heel veel plezier bij deel 2 van je avontuur en geniet van je vakantie. Liefs Anja Thijs Sophie en Joris❤️