Struggles.

25 augustus 2017 - Sydney, Australië

Hallo lieve allemaal!

Inmiddels zit ik alweer ruim 6 weken hier en de tijd blijft maar voorbij vliegen! Ik dacht vandaag nog dat het was 15 Augustus was ofzo, tot ik op mijn telefoon keek en ik gewoon echt dacht dat de datum niet klopte haha. Augustus is dus al bijna voorbij en dat betekent dat we hier de lente in gaan! Ik kan niet wachten tot het warmer wordt al mag ik nu ook zeker niet klagen met een gemiddelde temperatuur van 18 graden.

De eerste 4 weken ben ik zonder enige moeite doorheen gefietst maar de laatste 2 weken gaan wat moeizaam, dit heeft alles te maken met een virus wat door Sydney heen gaat en die hier in het gezin ook helaas zijn slachtoffers pakt. Het begon met Amaya die ziek werd, koorts en huilerig. Ze had het gelukkig niet zo heftig te pakken en was met 2 dagen weer beter. Een paar dagen later was het Oceane haar beurt, overgeven, koorts en hangerig. Daarna kreeg mijn hostmom een keelontsteking en wie was er een week later aan de beurt... juist ja, ik. Het begon met keelpijn 9 dagen geleden maar dit werd al snel ook een keelontsteking, ik kon bijna niet slikken van de pijn en de lymfeklieren in mijn nek waren enorm opgezwollen. Eigenwijs als ik ben, ben ik niet naar de dokter gegaan omdat ik geen zin had in al de declaratie shit die je dan moet invoeren om je geld weer terug te krijgen van de verzekering. En omdat een keelontsteking toch vaak vanzelf over gaat .. toch?!

Haha, ik kan nu eindelijk na 9 dagen zeggen dat mijn keel weer de goede kant op gaat, hopelijk is het na het weekend weer helemaal oké. Alsof dat nog niet genoeg was werd Kai gisteren ineens ziek. Hij was in de ochtend van de schommel gevallen op zijn hoofd dus we waren even bezorgd dat hij een hersenschudding had maar na een tripje eerste hulp bleek dat niet het geval te zijn. Vandaag ging het gelukkig weer iets beter.

Verder heb ik niet zo heel veel gedaan eigenlijk! Ik ben afgelopen Zaterdag nog naar de Kmart geweest met Demi en daar heb ik een hele coole opblaas flamingo gekocht voor in het zwembad. Kon hem echt niet laten liggen haha. Ook nog een shortje en 2 topjes gescoord. En Zondag ben ik met Maud,Lotte,Demi en Dana naar de Taronga Zoo geweest. Dit is in vergelijking met de andere dierentuinen die we bezocht hebben echt super groot! Ze hadden ook een leuke zeehonden show! Precies op de dag dat we gingen hadden ze de opening van het tijgerverblijf, ze hadden een aantal jaar geen tijgers gehad en die waren er nu dus weer wel. Heel mooi!

Overigens blijf ik hier in Australie, net als in Nederland lekker bezig met werken. Ik heb namelijk nog wat extra oppasgezinnen gevonden waar ik zo nu en dan ga oppassen voor wat extra cash, want alles is hier zo duur!

Morgen ga ik een dagje oppassen bij 2 kids van 9 en 12, dus het is wel leuk om weer eens een andere leeftijdscategorie te hebben. En volgende week mag ik bij een jongen van 3 oppassen! De moeder had om een referentie gevraagd en terwijl ik net zat te eten belde ze dus mijn hostmom op om wat vragen te stellen over mij. Ik kreeg er gewoon helemaal een rode kleur van, van wat ze allemaal over mij zei! Ze zei onder andere dat ze van geluk mocht spreken mij in huis te hebben, dat ik de kinderen alle 3 even veel aandacht geef ook al zijn het alle 3 echte aandachtsvragers, dat ik makkelijk in de omgang ben en dat ze altijd zeker weet dat haar kinderen in goede handen zijn.

Daardoor vergeet je toch zo weer alle struggles :D

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja:
    25 augustus 2017
    Super toch, die waardering? Beterschap met je keel.
  2. Miranda:
    27 augustus 2017
    Je bent een topper en ik ben super blij dat je het maar je zin hebt.
  3. Pieta:
    2 september 2017
    Ik vind je geweldig dat je het zo goed doet genieten