Royal National Park & Ziekenhuis

3 september 2017 - Sydney, Australië

Hallo lieve allemaal,

Ik kan het af en toe nog steeds niet bevatten dat ik hier alweer bijna 2 maanden zit. Missen jullie mij al? ;-). Ik heb het nog steeds enorm naar mijn zin en er staat ook nog een heleboel leuks op het programma!

Zondag 27-8: Ik had met Demi en Kira (ook een Nederlandse au pair die vlakbij woont) afgesproken om een coastal walk te doen in het Royal National Park. We namen de Ferry vanaf Cronulla naar Bundeena. In Bundeena waren we het er al over eens dat we hier in de zomer eens naar het strand moeten want het strand was hier echt mooi en rustig! In de ochtend was het mooi zonnig en hebben we uiteraard weer mooie foto's gemaakt. We zijn naar de beroemde 'Wedding Cake Rocks' gelopen, dit is een witte rots die lijkt op een taart punt. Echter staat hij op instorten en staat er een hek omheen omdat je er niet op mag komen. Maar je bent toerist of je bent het niet...

IMG_0054

We zijn nog even doorgelopen totdat we een enorme regenwolk op ons af zagen komen, toen zijn we snel omgekeerd! Na een wandeling van 3 uur waren we weer terug op de Ferry en precies op dat moment kwam het met bakken uit de hemel. Gelukkig kon mijn hostdad mij ophalen van het station en was ik niet helemaal doorweekt.

IMG_0055

IMG_0056

Maandag 28-8: Zondagavond kreeg ik ineens weer last van mijn keel. Na een paar uurtjes slaap begon ik aan mijn dag. Mijn hostmom zou wat eerder thuis komen zodat ik ' middags naar de dokter kon gaan want de pijn was inmiddels bijna niet meer uit te houden. Ik kon inmiddels bijna niet meer slikken en praten. Om 17.00 kon ik mij de huisarts terecht en die vond het nodig om mij door te sturen naar de eerste hulp omdat hij dacht aan een abces op mijn amandel. Het was super druk op de eerste hulp dus ik moest 2.5 uur wachten voordat er eindelijk bloed afgenomen werd. Hierna duurde het nog een uur voordat ik eindelijk een dokter zag. Het was inmiddels al 23.00.

Na wat testjes, nog meer wachten en praten werd er besloten een KNO arts bij te halen, deze onderzocht mij en kwam tot de conclusie dat er een abces zat die open gesneden moest worden. Onder lokale verdoving (au) heeft hij het abces leeg gemaakt, dit duurde zo'n 20 minuten gezien mijn vele braakneigingen. Helaas kreeg ik te horen dat ik een nacht moest blijven omdat ik een antibiotica infuus moest. Om 01.00 was ik eindelijk op de kamer maar veel geslapen heb ik niet.

Dinsdag 29-8: Ik lag op de kamer met 3 vrouwen waarvan er 1 met een Nederlandse man betrouwd was. Zelfs na 50 jaar kon hij nog een beetje Nederlands praten! Erg grappig! Demi kwam nog langs met timtams wat mijn dag weer goed maakte en ik hoopte echt dat ik later die middag weer naar huis mocht. Nadat de KNO arts langs was geweest kreeg ik te horen dat ik nog een nacht moest blijven voor observatie. Hier baalde ik enorm van want ik had helemaal geen spullen bij mij. Gelukkig was Demi zo lief om mij te voorzien van een oplader, magazines, e-reader, en zelfgemaakte pasta van haar hostmom. Deze nacht sliep ik gelukkig wat beter. De volgende morgen 9.00 mocht ik dan eindelijk naar huis! Ik moet nog 4 dagen 7 antiobiotica pillen per dag slikken maar mijn keel is gelukkig alweer bijna helemaal hersteld. Over 5 weken moet ik terug komen zodat ze kunnen kijken of mijn amandelen misschien verwijderd moeten worden.

Zaterdag 2-9 en Zondag 3-9 Dit weekend heb ik lekker rustig aan gedaan, Zaterdag heb ik even geprobeerd een bikini te scoren wat niet gelukt is en vandaag ben ik lekker naar Bondi Beach geweest omdat het 25 graden was. Ik begin eindelijk een klein kleurtje te krijgen!

Over een kleine 2 weken gaan we met de meiden een weekend naar Melbourne waar ik heel veel zin in heb! We vertrekken Vrijdagochtend en komen dan Zondagavond weer terug. En verder zijn Demi en ik aan het kijken voor een surfcamp  in Oktober waar we dan in een heel weekend hopelijk een beetje kunnen leren surfen! Genoeg leuke dingen op de planning dus!

Liefs, Esmee

1. Miranda:
    7 september 2017
    Maak je wel foto's of een filmpje als je gaat leren surfen.......kan niet wachten :)