Skydiven & Bucketlist

4 maart 2018 - Brisbane, Australië

G’day Mates!

Er staat weer een heerlijk blogje voor jullie klaar vol met avonturen uiteraard! Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik hier nog maar 4 maanden ben. De tijd gaat zo hard! En ik heb het nog altijd reuze naar mijn zin. Al mis ik natuurlijk mijn lieve familie, vrienden en katten wel! Ik ben zo blij dat ik deze stap genomen heb! De zomer is inmiddels officieel voorbij en dat betekent dat we nu de herfst in gaan. De temperaturen worden iets minder warm (gemiddeld 27 graden) en er valt meer regen. Ook komen er meer onweers stormen voorbij. Maar het is nog steeds goed vertoeven haha.

Maar goed, op naar mijn week verslag ookal is het een week te vroeg, maar anders moeten jullie zoveel lezen in de volgende blog haha.

Zaterdag 3-3-2018

Vandaag stond de Australia Zoo op het programma. Dit is het beroemde wildlife park van Steve Irwin oftewel ‘The Crocodile Hunter’. Ik keek vroeger altijd zijn show en het feit dat ik nu in ‘zijn’ park was ontroerde mij wel een beetje. Ik ging samen met Sarah, Annabelle en Sabrina hier naartoe. Het was echt een prachtig mooi opgezet park wat in vergelijking met de meeste dierentuinen in Australie ook nog erg groot was! Na een gedeelte van de dierentuin gedaan te hebben wat het tijd voor de croc show. Ik vond dit erg indrukwekkend en gaaf om te zien, zo’n krokodil is toch wel gigantisch! Na deze show hebben we de rest van het park gezien en na 4.5 uur gelopen te hebben zijn we weer richting huis gegaan. Ik zou die avond eigenlijk op moeten passen maar dit werd helaas op het laatste moment afgezegd.

7D863B8C-A7A0-40C4-B5E0-79C4744581C8

Zondag 4-3-2018

Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik mijn 2de poging tot skydiven zou hebben! Het weer bericht zei helaas dat het zou gaan regenen en onweren dus ik was enorm bang dat het weer afgeblazen zou worden. Ik was dan ook heel blij dat toen ik wakker werd, ik een mooie blauwe lucht buiten zag! Ik ben samen met mijn hostdad en de 2 meiden naar Redcliffe gereden waar mijn duik plaats zou gaan vinden. Om 10.30 werd mijn groep eindelijk geroepen om zich klaar te maken. De spanning viel op dat moment nog wel mee. Ik kreeg een harnas om en we moesten een instructie video bekijken. Toen was het tijd om in het busje te stappen naar het vliegveld. Daar stond het vliegtuig op ons te wachten en op het moment dat de motoren startte begonnen bij mij de zenuwen ook te komen.

Tijdens het opstijgen hadden we een prachtig uitzicht over Brisbane en de omliggende eilanden. De spanning begon nu wel toe te nemen! Al helemaal het moment dat mijn instructeur mij vast klikte aan zijn harnas en de deuren van het vliegtuig open gingen. Toen dacht ik wel even, fuck waarom doe ik dit.. maar erg veel tijd om erover na te denken heb je niet want je springt vrij vlot achter elkaar eruit. Het moment dat we uit het vliegtuig sprongen was echt magisch. Ik kreeg kriebels in mijn buik net zoals je dat hebt met een achtbaan. De freefall duurde ongeveer 30 seconden en was echt te gek! Al leek het meer op 5 seconden haha. Het moment dat de parachute opende was heel gek, ik was even 2 seconden gedesoriënteerd maar daarna kon ik van het uitzicht genieten en heb ik ook nog even de parachute bestuurd. Het uitzicht was echt super mooi en ik had gewild dat ik nog langer in de lucht kon blijven haha. Ik landde in het zand dus het was gelukkig een zachte landing al heb ik wel een mooie blauwe plek op mijn arm van het harnas lol. Ik heb de rest van de dag geloof ik alleen maar met een glimlach op mijn gezicht rond gelopen! Ik wil nog een keer!

0033C105-1888-4DEB-919B-4D00B81FF65A

7AB168EF-E036-426F-A5FA-AEF9899D8B80

259EB66C-8F90-4CDF-AE1E-19DBBF967991

Verder ben ik hard aan het werk om mijn bucketlist af te werken. In die 6 weken dat ik hier nu ben heb ik al aardig wat gedaan! Ik heb mijn Brisbane bucketlist hier geloof ik nog niet besproken dus hier komt hij, alles wat dik gedrukt is heb ik al gedaan.

* Fraser Island * Bribie Island  * Moreton Island  * Stradbroke Island  * Peel Island  * Cairns (staat gepland) * Airlie Beach (staat gepland) * Lone pine koala Sanctuary  * Australia Zoo * Southbank Beach  * Mount coot tha * Mister Fitz IceCream  * Passiontree ijs * Queen of pop food  * Selfie @ Brisbane sign  * Eat street market ( staat gepland) * Snorkelen Great Barrier Reef ( staat gepland) * Whitsundays (staat gepland) * Poke Bowl eten  * Noosa * Skydiven  * Movieworld  * Mount Coot tha Botanic Gardens  * Gratis Ferry * Koala knuffelen

Zoals je kunt zien heb ik al best veel af kunnen kruisen en staat er ook al redelijk wat gepland/geboekt. Ik ben heel benieuwd of ik over 4 maanden alles af heb kunnen kruisen!

Cheers!