Wist je dat..

13 augustus 2017 - Sydney, Australië

Hallo lieve allemaal,

Het leek mij wel leuk om even wat verschillen tussen Nederland en Australie op een rijtje te zetten! Uiteraard vertel ik ook nog even wat over mijn weekend.

* De sportlegging is hier het favoriete kledingstuk van de vrouw. En nee, niet om in te sporten maar om in te shoppen, boodschappen te doen, de kinderen naar school te brengen, de was op te hangen etc etc. Jong en oud lopen hier dagelijks in een sportlegging. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, dan lijkt het tenminste alsof ik sportief ben.

* Als men hier uit gaat is het de kunst om zo weinig mogelijk aan te trekken als vrouw zijnde. Of zoals de hostdad van een mede au pair zei: wat ducttape over je borsten is hier meer als genoeg. Deze trend sla ik liever over.

* Er zijn in de buitenwijken van Sydney bijna geen flats te vinden, alleen maar vrijstaande woningen die er ook allemaal weer anders uit zien. Ik vind dit er zelf echt heel mooi uit zien!

* Australiërs staan er om bekend heel vriendelijk te zijn en dit is ook echt zo! Men begint hier standaard met Goodmorning, how are you. Zelfs in de supermarkt. In het begin wist ik niet helemaal wat ik moest zeggen maar inmiddels antwoord ik gewoon met Good, and how are you. Vaak sluiten ze ook af met: I hope you have a lovely day! Men gaat hier ook heel makkelijk een gesprek met je aan, zo ben ik al 2x in gesprek geweest met een dakloze op het station. Heel interessant die verhalen!

* Het is hier nu natuurlijk winter en dat is vaak goed te zien aan de kledingkeuze van de locals. Winterjassen,mutsen,sjaals, handschoenen bij een temperatuur van jawel... 20 graden. Ik loop hier vaak in een t shirt buiten en krijg altijd standaard de vraag of ik het niet koud heb. Ik antwoord altijd maar dat dit onze zomer is haha.

* In de bus wordt niks omgeroepen qua haltes en dit is echt heel vervelend omdat je dan niet weet waar je moet uitstappen en waar je op dat moment bent. Inmiddels weet ik wel een beetje waar ik er uit moet maar in het begin was dit echt flink lastig!

Dit is wat ik tot nu toe heb opgemerkt in de 5 weken dat ik hier ben, er zullen vast nog wel meer weetjes bij komen in de komende maanden haha!

Zaterdag 12 Augustus

We zijn in de ochtend naar de Sydney toner geweest, dit is het hoogste gebouw in Sydney waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. Nog een weetje: Men mag hier de gebouwen niet hoger bouwen dan de Sydney Tower dit betekent dus dat je echt heel ver kunt kijken en dit was best wel gaaf! Er was deze dag ook een chocolade festival in Sydney dus daar gingen wij uiteraard heen. Er stonden allemaal tenten van bekende chocolatiers en je kon echt de meest geweldige gerechten met chocolade kopen. Het was dan ook echt enorm druk! We zouden 's avonds uitgaan dus de rest van de meiden gingen na wat chocolade gescoord te hebben naar huis om zich om te kleden etc. Demi en ik bleven in de stad omdat het voor ons te ver was om terug te reizen. We hebben ons omgekleed in het winkelcentrum (en we waren bijna opgesloten in het winkelcentrum omdat we dachten dat hij om 8 uur dicht ging maar dit was half 8, dus we hadden geluk dat er nog een mannetje de wc's controleerde). Om half 9 begon de pubcrawl.

Ja echt waar mensen, Esmee is uit geweest! Ik kan mij de laatste keer dat ik ben uit geweest niet eens herinneren haha. Anyway, voor $20 kregen we entree voor 4 pubs en 4 gratis drankjes. De avond begon best wel leuk maar de pubs die volgde waren niet zo indrukwekkend als we gehoopt hadden. Voortaan gaan we dan ook maar gewoon zelf een leuke pub uitzoeken :). Ik lag om 02.30 in mijn bedje.

Zondag 13 Augustus

We hadden om 14.00 afgesproken bij Madame Tussauds, en ook bij deze attractie waren we zo klaar. Al die attracties zijn hier super klein, je bent er met een half uur al doorheen wat echt heel jammer is! Desondanks was het wel leuk om gezien te hebben. Daarna zijn we nog naar een winkel geweest wat Typo heet (echt een heel leuke winkeltje!) en daarna ben ik weer naar huis gegaan omdat ik nog best moe was van de avond daarvoor. Deze dag heb ik dus niet zo heel veel gedaan wat ook wel eens lekker is!

Dit was het weer voor vandaag! See ya!

1. Bianca:
    13 augustus 2017
    Je maakt wat mee Esmee en zo raak je op de hoogte van wild vreemde mensen wat zei in hun leven hebben gedaan. Wat zal jij genieten.
  2. Sascha:
    13 augustus 2017
    Jij en uitgaan? Je krijgt de smaak nog eens te pakken, haha. Klinkt weer als een leuk weekend! :)
  3. Marja:
    13 augustus 2017
    Wat een leuke ervaringen doe jij op. En wat vliegt de tijd. 5 weken alweer. Blij voor je dat je het zo getroffen hebt met de andere au-pairs.
  4. Miranda:
    13 augustus 2017
    Leuk verhaal weer esmee vooral de verschillen tussen de culturen vind ik interessant om te lezen.super leuk.ben trots op je.
  5. Karin Van eijsden:
    Hoi Esmee.
    Via je vader mag ik meelezen met je avonturen. Hartstikke leuk!!
    Ik geniet er iedere keer weer van, ik ken Sydney een beetje.
    Hoop dat er nog veel verslagen zullen volgen