Summer Vibes.

17 december 2017 - Sydney, Australië

Hallo allemaal!

Het is alweer tijd voor een update uit het zeer warme en zonnige Australie! De temperaturen lopen inmiddels bijna iedere dag tegen de 30 graden, vorige week was het 1 dag zelf 37 graden! Je snapt wel dat ik niet zoveel gedaan heb die dag met de kids behalve in het zwembad gelegen haha.

De tijd blijft maar voorbij razen en er zit helaas geen stop knop op! Nog maar 3 weken en dan mag ik 10 dagen vakantie vieren voordat ik bij mijn nieuwe gezin begin. Aan de ene kant heb ik echt heel veel zin om naar Brisbane te verhuizen want het gezin waar ik nu ben vreet echt energie. Maar aan de andere kant wil ik nog helemaal niet weg uit Sydney, er zijn nog zoveel dingen die ik niet gedaan heb, en ik wil de vriendinnen die ik hier gemaakt heb niet achterlaten :(. In Brisbane moet ik weer helemaal opnieuw beginnen en dat is best weer spannend! Maar we gaan er uiteraard weer het beste van maken! De komende 3 weken zullen vooral in het teken staan van de laatste dingen van mijn bucketlist afstrepen, afscheid nemen en mijn koffer weer inpakken! Ik ben heel benieuwd of alles erin gaat passen...

Zaterdag 9-12-2017

Vandaag ging ik met Annabel, Maryam en Demi wat markjes bezoeken, het plan was om naar Balmain te gaan en daar een markt te bezoeken. We kwamen daar rond lunchtijd aan dus we hebben eerst een lekkere Acai Bowl verorbert. Daarna gingen we op zoek naar de markt, maar die was nergens te bekennen op zo’n 5 kraampjes na.

We besloten toen naar Glebe Markets te gaan, de andere meiden waren hier al geweest maar ik nog niet! Het was een heel schattig marktje met allerlei spullen, de sfeer deed een beetje hippie achtig aan! Na nog boodschapjes gedaan te hebben ben ik ala een speer naar huis gegaan want vanavond zouden we Sinterklaas gaan vieren bij Annabel thuis. Na een race tegen de klok kwam ik gelukkig op tijd bij Annabel aan. Na haar huis even bezichtigt te hebben begonnen we met de cadeautjes. Iedereen had een lootje getrokken en voor die persoon moesten we een gedicht en en een klein cadeautje kopen. De gedichten waren een groot succes (haha) en ik ontving naast een hilarisch gedicht van Demi ook nog lekkere chocolaatjes en een foto album voor mijn polaroids! Dank Demi! Vervolgens deden we het ovenwantenspel wat ook hilarisch was. Annabel had pepernoten gebakken maar ondanks dat voelde het absoluut niet als Sinterklaas haha. Maar gezellig was het wel :)

1E9BB895-0B97-4124-846E-2119DA582C95

Zondag 10-12-2017

Vandaag stond er een heerlijk rustig strand dagje op de planning. Samen met Annabel, Marleen en Veronika ben ik naar Bondi Beach gegaan. Eerst hebben we en Ice Cream taco gehaald en daarn zijn we op het strand neergeploft. Het weer was echt perfect! Ook heb ik nog even een nieuwe foto gemaakt bij de beroemde graffiti muren want 5 maanden geleden had ik al een foto gemaakt maar toen was het alles behalve zomer! Rond 5 uur zijn we weer richting huis gegaan.

9EDE5ED6-41A9-4BD6-9B3A-F6E0CA55E16F

Zaterdag 16-12-2017

Vandaag stond er uiteraard weer wat leuks op het programma! Samen met Demi, Marleen, Annabel en Anna gingen we naar Bundeena om te ‘stand up padlle boarden’ . Na eerst even een verkoelende dip in de zee, want het was weer 34 graden, mochten we het water in met onze boards. In principe is hetgewoon een groot surfboard dus ik dacht dat dat ding wel heel stabiel zou zijn. Niet dus. Ik was uiteraard de eerste die er een aantal keer af viel. Ik besloot na een aantal pogingen net als de rest maar gewoon op mijn knieën verder te gaan. Na 2 uur heerlijk peddelen en een beetje zonnen was het weer tijd om terug te gaan. We hebben in Cronulla weer een acai bowl gegeten (wat een verrassing) en daarna zijn we nog even op het strand gaan liggen. Wat een zwaar leven.

77537536-D951-4AFC-8ABE-A1D36D1085FB

Zondag 17-12-2017

Vandaag was het een heel chill dagje, wanneer eigenlijk niet haha. ‘S ochtends zijn we naar het Dudley page reserve geweest. Kortom een speeltuin met een schommel. Hier kun je hele toffe foto’s maken omdat de Harbour bridge en het Opera House op de achtergrond staan. Dus na een hele fotoshoot gehouden te hebben konden de kindjes eindelijk weer normaal schommelen haha. Om 1 uur hadden we met een hele groep mensen in The Royal Botanic Gardens afgesproken om te picknicken. We waren met uiteindelijk zo’n 20 personen dus het was heel gezellig! Rond 16:00 ben ik weer richting huis gegaan.

Er zullen nog maar 2 blogjes vanuit Sydney komen en dan is het tijd voor mijn nieuwe avontuur!

See ya!

EAC130FE-400E-43EA-8EB9-9C8CDEB7A15E

1. Nathalie:
    17 december 2017
    Jee Esmee, wat beleef jij een prachtige tijd! Ik geniet op afstand met je mee😉. Je over all metamorfose is boeiend om te zien. Fijn voor jou dat je het zo fijn hebt. This is life! Veel plezier en succes met de voorbereidingen voor Brisbane! Groetjes van Nathalie
  2. Pieta:
    17 december 2017
    esmee fantastisch om zo je verhalen te lezen je ziet er goed uit gr.pietao