Paradise found.

7 augustus 2017 - Sydney, Australië

Hallo lieve allemaal,

Het is inmiddels alweer 4 weken geleden dat ik naar de andere kant van de wereld vertrok en ik heb hier nog steeds geen spijt van. Dat wil niet zeggen dat ik thuis nooit mis, ik heb tot nu toe 2x last gehad van een lichte vorm van 'heimwee', waaronder vanmorgen. Ik merk dat ik er last van krijg als ik moe ben/slecht geslapen heb. Vanmorgen had ik dus zo'n dipje, ik had overal spierpijn en was moe en ik hoorde de kinderen boven alweer gillen. Ik wilde op dat moment echt niet anders dan in mijn bed blijven liggen en even een potje janken maar dat kon uiteraard niet. Het is bij mij overigens altijd meteen weer weg als ik boven ben en met de kinderen bezig ben dus zo ernstig is het gelukkig niet.

Anyway, vorige week heb ik geen blog geschreven dus ik zal er nu 1 schrijven over de laatste 2 weekenden;

Zaterdag 29 Juli: Ik mocht vandaag gratis naar de manicure en pedicure van mijn hostmom ze wilde graag dat ik dat eens zou ervaren, nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Het was een leuke ervaring omdat het gratis was maar ik zou er zelf mijn geld niet aan uit geven. Het zijn allemaal Thaise vrouwtjes die geen Engels spreken en die zo snel werken dat je er eigenlijk niet eens van kunt genieten. Ik lak voortaan wel zelf mijn nagels haha.

'S middags zijn we met de Nederlandse club naar Sealife en Wildlife park geweest, beide zijn heel klein dus we waren er zo door heen. Maar blijft leuk om dat soort parken te bezoeken! Daarna hebben we toastjes gekocht en die lekker buiten opgegeten. 'S avonds hebben we bij Vapiano's gegeten en toen was deze geslaagde dag alweer voorbij.

Zondag 30 Juli: Het zou deze dag heel warm worden (25C), zelfs de warmste Juli dag sinds lange tijd dus wij dachten dat wij wel even bruin konden worden op het strand! Nou viel dat even tegen.. we hebben welgeteld 15 minuten zon gehad want er hing een grote wolken deken over Bondi heen. Ik had beloofd dat ik zou gaan zwemmen dus dat heb ik en een aantal anderen heel dapper gedaan! Het was echt heel koud omdat we niet op konden drogen. Maar we hebben het wel gedaan! 'S middags kwamen Kim (Duits) en Veronica (Fins) ons vergezellen en we besloten spontaan om een Ferry naar Manly te pakken om daar te gaan eten. Het was ondanks de tegenvallende warmte een gezellige dag!

Zaterdag 5 Augustus: Vandaag stond de Kangeroo Valley op het programma. Mijn wekker ging om 05:00 wat echt heel erg vroeg was! Om 07:00 moesten we namelijk op Central staan om met een busje 2 uur lang naar Kangeroo Valley te rijden. De sfeer zat er bij ons al goed in zo vroeg op de ochtend, al helemaal toen we verzoeknummertjes mochten indienen. Na onze 'Let it go' en 'Brabant' karaoke waren we eindelijk op onze bestemming aangekomen. Eerste stond er een kayak route op de planning. Per tweetal gingen we in een kayak door de Valley heen. Ik zat met Demi in een kayak en laten we het erop houden dat we er niet zo goed in waren. Iets over de helft van de tocht kwamen Lotte en Lotte vast te zitten met hun kayak waardoor hun kayak volliep met water, gelukkig lukte het met behulp van anderen om de kayak leeg te kiepen en kon iedereen (weliswaar nat) hun weg vervolgen.

Overigens bleef ik ook niet droog, het waaide inmiddels zo hard dat er bij iedere peddelslag water in de boot kwam en we moesten keihard peddelen om vooruit te komen ipv achteruit. Dit was erg frustrerend. Eindelijk na ruim 2 uur peddelen konden we aanmeren en lunchen. Het gave was dat er wilde wombats rondliepen daar dus daar hebben we uiteraard een uitgebreide fotoshoot mee gedaan.

IMG_0048

Na de lunch was het tijd om onze weg te vervolgen naar de Drawing Room Rocks. Na +- 45 minuten klimmen bereikte we dan eindelijk de top en hadden we een prachtig uitzicht! Jammer alleen dat mijn lichaam het er niet zo mee eens was met al die inspanning. Ik werd duizelig/misselijk tijdens de weg naar boven. Combinatie van te weinig slaap en te weinig voedzaam eten (Nee Esmee je kan niet leven op Timtams). De weg naar beneden was dan ook niet erg prettig, en ik was heel erg blij toen ik eindelijk weer in de bus zat. Gelukkig ging het na wat rusten weer wat beter en zijn we nog naar Kiama geweest om naar een blowhole te kijken. Dit is een soort rots met een gat erin waardoor het zeewater omhoog spuit, het was overigens niet heel erg spectaculair want de zee was redelijk rustig. Om 19.30 was ik dan eindelijk thuis en kon ik mijn hele lichaam voelen.

IMG_0049

IMG_0050

IMG_0051

Zondag 6 Augustus: Na een onrustige nacht een heel veel spierpijn werd ik rond 8:00 alweer wakker. Ik heb sinds ik hier ben nog geen 1x uit kunnen slapen -zucht-. Anyway, om half 12 had ik met Kim en Demi bij Paddy's Market afgesproken. Dit is de zwarte markt in Sydney. En even later kwamen Maud,Joosje en Dana daar ook naartoe. Ik heb een goedkope Bondi trui gescoord en een shirtje voor Colorfest waar we 10 September heen gaan. Daarna hebben we een toeristisch rondje gemaakt met de Ferry en toen zijn we met de bus naar Bondi gegaan waar we bij Domino's pizza en poffertjes (thank you Domino's!) hebben gehaald. Dit hebben we lekker op Bondi opgegeten. Om 22:00 was ik dan eindelijk thuis waarna ik als een blok in slaap viel.

1. Miranda:
    7 augustus 2017
    Leuk stukje geschreven weer esmee,vol avonturen zoals je had gehoopt.dikke knuffel van de poezels en natuurlijk van je mama.
  2. Miriam:
    8 augustus 2017
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt in Australië! Nu is het soms misschien nog wat onweinig, straks is het vertrouwder en voor je het weet zijn de 6 maanden omgevlogen. Veel plezier!