Melbourne!

18 september 2017 - Melbourne, Australië

Hallo allemaal!

Het is inmiddels alweer 2 weken geleden sinds mijn laatste blog dus tijd voor een update!

Het was dit weekend eindelijk tijd voor het weekendje naar Melbourne! Donderdagavond ben ik met de trein naar Demi gegaan om daar te blijven slapen zodat we samen naar het vliegveld konden reizen. We zouden om 7 uur vliegen dus de wekker stond enorm vroeg (3.15). Omdat we ipv de trein toch een Uber konden pakken waren we uiteraard te vroeg op het vliegveld. Nadat de rest van de meiden gearriveerd waren was het dan eindelijk tijd om de lucht in te gaan. Na een kleine 1.5 uur landde we dan eindelijk op Melbourne! Om in de stad te komen moesten we eerst 50 min met de bus en een klein stukje met de tram. Gelukkig was de tram gratis!

We hadden een Airbnb gehuurd midden in het centrum, we hadden een prachtig uitzicht vanuit ons appartement want we zaten op de 29ste verdieping! Dat is fijn wakker worden iedere morgen!

Op Vrijdag hebben we de stad verkend en een beetje geshopt, helaas begon het ook heel hard te regenen dus toen we terug in het appartement waren zijn we heerlijk de jacuzzi en sauna ingedoken die ook in het complex zit. Wat een straf! 'S avonds zijn we op zoek gegaan naar een leuke bar/club maar dat was niet echt een succes.

Zaterdag besloten we fietsen te huren en al fietsend meer van Melbourne te zien, je hebt namelijk over fiets stationnetjes waar je fietsen kan halen, vervolgens mag je 30 min fietsen en dan moet je hem weer stallen, om vervolgens opnieuw een fiets te kunnen pakken. Ze hadden hier wel een soort van fietspaden maar niet overal dus het was goed uitkijken waar je reed. Je bent ook verplicht om een mooie fietshelm te dragen. We zijn richting St.Kilda gefietst en onderweg een paar keer gestopt voor wat foto's en pauzes. We hebben ruim 2 uur gefietst voordat we in St.Kilda aankwamen, we waren inmiddels allemaal bevroren want het was echt koud! We hebben lekker een warme chocolademelk gehaald op het strand voordat we ergens gingen eten. De reden dat we naar St.Kilda wilde waren de wilde pinguïns die je daar 's avonds kunt zien. Om een uur of 8 zijn we richting de pier gelopen waar ze te zien zouden zijn. En gelukkig waren ze er ook! Ze zaten op rotsen heel dichtbij, je kon ze bijna aanraken. Ze waren echt heel schattig! En zo leuk om ze eens in het wild te zien ipv achter glas in een dierentuin.

Het was de bedoeling dat ik die avond weer zou uitgaan omdat het de avond ervoor niet zo geslaagd was. Helaas dacht mijn lichaam daar anders over want ik was echt helemaal gesloopt, kon mijn ogen amper open houden dus ik besloot niet mee te gaan. Ik lag om 01.00 op bed terwijl de meiden uit gingen.

IMG_0059

IMG_0058

IMG_0060

Zondag hebben we eerste het appartement opgeruimd zodat we er 's middags meteen uit konden. We hebben ook nog even gechilled in de jacuzzi voordat we nog even gingen shoppen. Ik heb een Melbourne shirt gescoord (Ik wil in iedere stad waar ik kom een shirt of trui scoren) en toen hebben we uitgecheckt. We hebben een Uber naar Brighton Beach geboekt en daar hebben we de beroemde gekleurde strand huisjes bezocht. Uiteraard even fotoshootje gedaan zoals alle andere toeristen en genoten van het zonnetje wat eindelijk scheen vandaag. Vervolgens weer op naar het vliegveld waar we om 20.30 weer terug vlogen naar Sydney, na een omweg lag ik dan eindelijk om 23:50 in bed. En vandaag begon mijn werkweek weer gewoon! Het was zeker een geslaagd weekend!

IMG_0057

Ik ben mij overigens aan het oriënteren voor mijn volgende familie, ik heb mijn zinnen gezet op Brisbane en ik heb zojuist mijn eerste Skype gesprek gehad met een potentieel nieuw gezin waar ik in Januari kan starten. Het was een heel fijn gesprek! Dit is een gezin met 2 meiden van 5 en 8. Ik heb zo nog een gesprek en morgen ook nog 2. Ik hoop aan het einde van de week een keuze te maken tussen deze gezinnen. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

1. Miranda:
    19 september 2017
    Super leuk stukje geschreven weer esmee.