Goodbye Australia.

7 juli 2018 - Brisbane, Australië

Hallo allemaal,

Daar is hij dan, de allerlaatste blog vanuit Australie.

Met gemengde gevoelens schrijf ik deze blog, waar ik aan de ene kant blij ben dat ik binnenkort weer in Nederland ben is er ook de keerzijde. Ik wil nog niet weg uit dit prachtige land, ik wil zo zoveel meer zien, nog zoveel meer doen en nog zoveel meer genieten van al het moois dat dit land te bieden heeft. Ik denk dat ik de afgelopen 2 weken nog nooit zoveel gehuild heb als nu.

Precies 1 jaar geleden vertrok ik uit Nederland, niet wetende hoe mijn reis zou verlopen, of ik het überhaupt wel ging redden in mijn eentje aan de andere kant van de wereld. Zoveel angst en onzekerheid in de eerste week van mijn verblijf, totdat ik mensen leerde kennen en leuke dingen ging doen.

Vanaf dat moment wist ik dat ik dit kon, dat ik sterk was en dat ik mijn angsten en onzekerheden wel te boven zou komen. Dankzij alle vrienden die ik hier gemaakt heb is mijn tijd hier de beste tijd uit mijn leven geworden, zonder hen was ik allang terug in Nederland geweest. Dus hierbij: Alle lieve mensen die ik hier heb leren kennen, dankjewel. Jullie hebben mijn reis zo ontzettend waardevol gemaakt.

Als ik nu terug kijk heb ik letterlijk zoveel overwonnen, ik ben een compleet ander mens geworden die zoveel steviger in haar schoenen staat. Ik heb zo ontzettend veel gave dingen gedaan hier.

Ik ben uit een vliegtuig gesprongen, ik heb gesnorkeld in het Great Barrier Reef, ik ben wezen raften in Cairns, Ik heb wilde pinguïns gezien in Melbourne, ik heb de nieuwjaarsduik gedaan op Bondi Beach, ik heb het wereldberoemde vuurwerk gezien in Sydney, ik heb gesandboard en wilde kangoeroes gezien in Port Stephans, gekanood in Kangeroo Valley, 2 dagen lang gehiket in de Blue Mountains, ik heb leren surfen, ik heb walvissen en dolfijnen gezien en zoveel bergen beklommen en prachtige zonsondergangen en opgangen gezien. En dit is nog maar een kleine greep uit alle gave dingen die ik gedaan heb.

Ik heb zoveel geleerd niet alleen over mijzelf, maar ook over andere culturen en gewoonten. Men zegt altijd dat je heel veel leert van reizen, en dat heb ik nu ook zelf ondervonden. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit het leerzaamste is wat ik ooit gedaan heb en misschien ook wel het leerzaamste wat ik ooit zal doen.

Ik heb mijn bucketlist helemaal afgewerkt, 2 weken geleden heb ik het laatste vinkje gezet; North Stradbroke Island. Ik had geen mooiere afsluiting kunnen kiezen want wat een prachtig eiland is dat! Ik heb walvissen gezien en een grote groep dolfijnen. Echt zo gaaf! Ik heb alles uit mijn tijd gehaald hier.

C19994BF-2226-47CD-9EC7-A71378630B8B

Over 2 dagen stap ik dus het vliegtuig in, op naar mijn volgende avontuur: Bali.

Mijn koffers zijn gepakt, en ja alles past! Sterker nog, ik heb ruimte over. Ik kan dus mooi nog even souvenirs inslaan op Bali haha. Ik heb heel veel zin in Bali, nog even mijn kont parkeren in de zon want de zon is hier de laatste weken nergens te bekennen of ik moet werken. Hopelijk kom ik dan toch nog een beetje bruin terug ;)

Ik zal jullie in Bali uiteraard ook nog op de hoogte houden van alles wat ik daar doe!

Tot snel en bedankt voor alle lieve reacties die ik hier heb mogen ontvangen!

9F926CDB-4467-4CBF-9105-93A2F084ED17

1. Marja:
    7 juli 2018
    Geniet er nog even van. Ga je volgende maand zien.
  2. Sascha:
    7 juli 2018
    Geniet van de laatste 2 dagen!
  3. Anja:
    Geniet van je nieuwe avontuur op Bali 😘
  4. Bianca:
    7 juli 2018
    Heel veel sterkte en plezier de laatste dagen en ook genietse op Bali.
    👍👊🏽
  5. Jolanda De Best:
    9 juli 2018
    Fijne vakantie Esmee en tot ziens.
    Liefs Jolanda